avi en mpg in nieuwsgroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

erulf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2005
Berichten
4
Nergens wordt zo geheimzinnig over gedaan als over het decoderen, samenvoegen en afspelen op de computer van .avi en .mpg files uit de nieuwsgroepen, je weet wel die batches die beginnen met bv mpg(b).bat, mpg(c),crc en mpg.ooo, enz.
Na al vele decodeerprogramma's gedownload te hebben en er van alles over gezocht te hebben op het net is het resultaat treurig. Men hikt er altijd tegen aan maar de werkelijkheid wordt nooit benaderd. Alsof men niet weet dat al die files in Yenc staan (ja, dat is het enige wat deze leek kan) maar er wordt nooit over gerept. Dus weet ik ook niet waar ik mee moet beginnen. Welke files moet ik bewerken zoals ze te voorschijn komen na de Yenc encoder of in een ander stadium. Nergens is men duidelijk. Welke programma's heb ik allemaal nodig.
Met andere woorden. Wie kan een volkomen oudere computerleek in normale taal stap voor stap uitleggen hoe hij te werk moet gaan.
 
wat is nou je eigenlijke doelstelling van deze vraag, ik snap er geen barst van.
 
Gaat je vraag over het decoderen van bestanden of is het eigenlijk de bedoeling dat we jouw vraag decoderen? ;) Iets meer duidelijkheid zou inderdaad helpen.....
Greetz,
Joep
 
duidelijker

ja misschien te veel woorden om mijn probleem te vertellen.

Ik vraag eenvoudig om een duidelijke handleiding waarin puntsgewijs duidelijk wordt uitlegd hoe je in een nieuwsgroep een reeks van vele avi of mpeg files (beginnende met (b).bat, (c).crc, 000, enz) ontcijfert en samenvoegt tot een film.

Ik heb er geen boekje over kunnen vinden
 
De bestanden die worden gepost zijn doorgaans ongecomprimeerd verpakt en gesplitst met winrar

Zoeken in nieuwsgroepen doe je op www.binsearch.info

Downloaden doe je met grab-it

Je hebt ook PARbestanden, dit zijn reparatiebestanden voor als de rar's niet helemaal compleet overgekomen zijn of zelfs ontbreken. Om dit te kunnen gebruiken download je quickpar

Installeer deze 3 progjes (allemaal freeware)
Type je zoekopdracht in op binsearch.info
Vink het vakje aan op de regel die je hebben wilt, als er meerdere bijlagen in een post zitten, dan worden deze automatisch gesorteerd.
Klik op create nzb en kies voor openen.
Op dat moment springt grabit automatisch aan en klik daar op grab en de boel loopt binnen.
Als je alles hebt gedownload, open dan het eerste parbestand, quickpar controleert nu ieder rarbestand op volledigheid en repareert indien nodig de rest, mits er genoeg blocks aanwezig zijn.
 
grabit

ben iets verder gekomen

maar hoe werkt grabit?

ik krijg wel van alles binnen maar begrijp niet wat ik dan moet doen, dubbel klikken doet niets

hoe open ik

na enkele malen proberen mag ik niet verder. Wat voor limiet overschrijd ik. Ik dacht dat grabit freeware was.

en waarom blijft er sprake van usernet als ik een andere server opgegeven heb?
 
geen verbinding

ik kom met grabit niet verder dan het downloaden van alle groepen door mijn server

updaten lukt niet door een communication error

waarom?

Via outlook express kan ik wel alle headers downloaden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan