Draadloze netwerkkaart installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maritska

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
Berichten
65
Goedemorgen,

Kan iemand mij misschien vertellen hoe het kan komen dat je een draadloze netwerkkaart in een leeg slot plaatst, en die vervolgens niet teruziet in de hardware lijst.
Hij zit er echt goed ingeklikt. De computer vindt hem ook niet met zoeken naar nieuwe hardware. In "deze computer" bij apparaatbeheer staat ook alleen maar de Realtek die er al in zat.
Alvast bedankt namens mijn zoontje! :D

Oh ja, het is een Linksys Wireless-G PCI adapter (WMP54G)
 
Dat wilde ik eigenlijk wel maar er is nog eentje vrij en daar zit een klein kabeltje dwars eigenlijk en ik weet niet wat dat is. Als dat dus niet kan, wat dan?:(
 
Dan tijdelijk een andere kaart er uit halen en daar de linksys in doen.
Je moet toch die controle even doen voor alle zekerheid.

Als ie in een ander slot ook niet opgemerkt wordt is ie faliekant kapot, zou ik denken.
En wordt ie in een ander slot wel aangetroffen dan nog een keer naar het vorige slot om vast te stellen dat er iets mis is met het moederbord... (Een hoop gedoe!)
 
Dat lijkt me dan idd de beste oplossing. Ik ga zo maar eens even weer met de schroevendraaier aan de slag en kijken of een ander slot het wel doet. Ik laat vandaag wel even weten of het gelukt is. En ach, gedoe, met 4 kinderen ben ik dat wel gewend! :D
 
Vier kinderen en ook nog de computer te lijf gaan!
De wereld heeft een toekomst! :D
 
Okee, het volgende heb ik gedaan:
kaart in ander slot gestoken
opgestart
wizard nieuwe hardware
geen nieuwe hardware gevonden.

Toen systeemherstel gedaan om de bijbehorende software te lozen. Nog niets kunnen vinden. Alleen de Realtek staat er maar in. Zou ik niet beter de kaart op de plaats van de Realtek kunnen doen? Ik weet alleen niet hoe die Realtek eruitziet. Is dat een iets breder zwart kastje?

Faliekant kapot.......ik heb hem net gekocht! :mad:
 
Wizard nieuwe hardware zou niet eens nodig zijn. Windows ziet normaal de kaart en wil hem installeren.

Nog een ander slot proberen lijkt me vrijwel zinloos.
Zit je ver van de winkel?
De winkel er anders naar laten kijken. :(
 
Snik!


Dat moet dan maar he. Baal ik wel van...kan normaal gesproken alles wel zelluf.
In ieder geval bedankt Dick voor je hulp.
 
Nou Dick, ik kon het niet hebben en heb goed naar de achterkant van de comp gekeken. Ik heb de Realtek kaart opgespoord en die heb ik eruit gehaald. Vervolgens de draadloze erin gestopt et voila!
Nu heb ik alleen nog geen verbinding, grinnik. Het accespoint staat hier beneden in mijn werkkamer en de betreffende comp boven in slaapkamer van oudste zoontje. De signaal sterkte is 50% volgens Linksys center. Ik kan geen verbinding maken en ben dus nu weer even het spoor bijster. Gelukkig slaapt de kleinste weer want die vreet aandacht zoals een computer stroom vreet! Kun je iets met mijn niet-verbinding-krijgende-eindelijk-aangesloten-zijnde-kaart??
 
Is het accespoint misschien beveiligd dmv WEP of WPA beveiligng? Of staat er een MAC adres controle ingesteld? Dan kan je inderdaad geen verbinding krijgen.

Laatst zat ik bij een vriendin met m'n laptop.. zag het netwerk wel, maar kon niet verbinden door die MAC beveiliging.
 
Pollens! Goed dat je dat nog geprobeerd hebt.

Is draadloze toegang op de router (?) ingesteld?
(Daarvoor moet je op de 'hoofdcomputer' naar http://192.168.1.1)

Is de draadloze kaart geconfigureerd? Er is toch een CD bij?

Je moet misschien het netwerkadres laten vernieuwen. (Rechtsklikken op het ikoontje van de netwerkverbinding.)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb beneden 2 vaste computers aangesloten en een draadloos notebook. Heb een e-tech router die ik beveiligd heb met een WEP code. Mac zegt me zo niets maar als mijn notebook met dezelfde instellingen het doet moet die gekke comp toch ook meewerken?
De draadloze kaart is geconfigureerd, heb alles tot en met SSID ingesteld.
Het gekke is idd Breezer dat ik meerdere beschikbare netwerken zie waaronder die van ons en dat ik zelf de WEP sleutel heb, en die intik maar toch geen verbinding krijg. Zal vast wel weer zo'n ieniemienie klein Y&**(&*(&dingentje zijn maar ja, je zal er maar last van hebben he.
 
Meerdere beschikbare netwerken... o.a. die van de buren?

Die kun je toch uitschakelen?
Als je het eigen netwerk selecteert en klikt op verbinding maken, wat gebeurt er dan?
 
Een MAC adres is een soort code die uniek is per netwerkkaart. Of dit nou draadloos of gewoon met kabel is, een MAC adres verschilt.

Als je in de router hebt ingesteld dat je alleen verbinding krijgt als je MAC adres xx-xx-xx-xx-xx is, dan maakt het niet uit of je WEP klopt.. je krijgt gewoon _geen_ toegang.

Ga op de PC met het wireless kaartje eens naar start > uitvoeren en typ daar CMD gevolgd door een enter.

Typ daar ipconfig /all en kijk bij Fysiek adres.. dat is je MAC adres.

Ethernet-adapter Netwerk:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: dennahz.nl
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Compaq NC3121 Fast Ethernet NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-08-C7-EA-7E-D7
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.183
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 62.108.1.67
192.168.0.1
Lease verkregen . . . . . . . . . : donderdag 29 september 2005 10:56:13

Lease verlopen . . . . . . . . . : donderdag 10 november 2005 2:56:13

C:\Documents and Settings\dennahz>

Ga vervolgens naar het configuratiescherm van de router en kijk of MAC beveiliging aanstaat. Zo ja, voer dan het adres van je wireless kaartje in en het moet werken.

Als hij uit staat is er wat anders aan de hand.
 
Mijn MAC adres in router staat niet op enable, staat niets ingevuld. Nooit gebruikt ook.
De buren kijk ik ook niet naar Dick, ik gebruik ons eigen netwerk maar dan gebeurt er dus ook niets.
cmd ipconfig/all levert op:
IP routering ingeschakeld nee
WINS Proxy ingeschakeld nee
medium ontkoppeld
Fysiek adres 00-0c-41-6c-bc-79
en bij DNS staat helemaal niets
 
Normale instellingen, behalve 'medium ontkoppeld', dat zegt mij niets. (Ik ben ook maar een amateur :( )
Maar zijn dit de instellingen van de pc waarmee je draadloos verbinding wilt maken?
Is er dan ook een IP-adres?
 
Amateur! Ha! eg niet....je doet goed werk.
Maar goed, medium ontkoppeld snap ik want ik heb geen verbinding. Dit zijn idd de instellingen van de comp boven en nee er is geen IP adres. Lijkt me normaal als je geen verbinding hebt.

Vraag dus nu wat te doen om dat hele zaakje wel werkend te krijgen.
Ik zit me suf te piekeren tussen de luiers, fruithapjes, zoon naar karate brengen en boodschappen doen door.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan