Bestanden delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fedor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2005
Berichten
3
Hallo allemaal,

ik heb gezien dat er al meer topics mbt dit onderwerp zijn geplaatst, ik heb echter nog geen antwoord op mijn probleem kunnen vinden.

Thuis heb ik een netwerk met een normale PC en een laptop met daartussen een router, internet werkt prima, alleen het delen van bestanden en printers niet. Vanaf de desktop kan ik wel de laptop op, maar andersom niet. Ik krijg dan de volgende foutmelding te zien:

\\Brookman is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

Aanmeldingsfout: de gebruiker heeft geen toestemming gekregen het aangevraagde aanmeldingstype te gebruiken op deze computer.

Beide pc's werken onder xp home edition, volgens mij zit het probleem niet in de bestaande firewalls, als ik deze namelijk allemaal uitzet werkt het ook niet. Pingen van beide computers lukt wel gewoon, volgens mij is de verbinding dus goed.

Alvast bedankt voor de reacties
 
Laatst bewerkt:
Zorg dat je op de vaste pc een account aanmaakt met dezelfde naam als waarmee je inlogt op de laptop, en plaats die in de administrators groep.
 
De namen van de accounts zijn al hetzelfde, ik heb geprobeerd een nieuwe account aan te maken, dit kan echter alleen een "normale beheerder"worden. Ik neem aan dat ik dus m'n bestaande account aan de groep administrators toe moet voegen (correct me if i'm wrong!) Kan jij me misschien vertellen hoe ik dit doe?

Op de site van microsoft staat dat dit via computerbeheer, systeemwerkset en lokale gebruikers kan. Bij mij bestaat "lokale gebruikers" (er staat helemaal niets mbt gebruikers) helemaal niet in de systeemwerkset!

ik zag dat het ook via een opdrachtregel moet kunnen, dit lukt me helaas ook niet.
 
Laatst bewerkt:
denk dat er bedoeld wordt bij configuratiescherm gebruikersaccounts, daar een nieuwe gebruiker toevoegen en die als beheerder aanvinken
 
Fedor, is jouw prbleem opgelost inmiddels...?Ik heb exact hetzelfde probleem en kom er niet uit!Kan jij me intussen meer vertellen? Bedankt!
 
Helaas, mijn probleem is nog niet opgelost. Na er veel en lang mee bezig geweest te zijn heb ik voorlopig even de hoop opgegeven.

Ik kan je dus niet verder helpen,

succes ermee!

Mocht het jou wel lukken hoor ik het graag.
 
Ik las dat het probleem volgens jou niet bij de firewalls zat. Ik had het hetzelfde probleem op mijn draadloos netwerk en na een nachtje zoeken bleek het bij mij tóch een firewall te zijn.

Omdat dit topic door meerdere mensen wordt gelezen met een soortgelijk probleem leg ik toch even uit hoe ik het opgelost heb gekregen. Misschien dat een ander er wat aan heeft...

Ik gebruik buiten mijn Windows (XP) firewall ook nog ZoneAlarm, en hier was het waar het probleem zat.

Wanneer je ZoneAlarm opent zie je in de linkse tabel ergens "Alerts & Logs", klik hier op en zorg dat je het tabblad "Logviewer" open hebt staan.

Hier zie je de laatste alarm-meldingen staan. Ik had net daarvoor nog geprobeerd om toegang te krijgen tot mijn andere computer. En ja hoor, er stonden enkele alerts van mijn ene computer naar de andere. Die alert heb ik geselecteerd en rechtse muis, en dan "Add to zone", kies Trusted.
Probleem bij mij opgelost.
Hopelijk ook voor vele anderen.

!! Let wel op. Wacht een klein minuutje zodat je computers de tijd krijgen om de link naar die gedeelde bestanden te kunnen leggen. Dit gebeurt niet ogenblikkelijk.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan