Filters toepassen, PSP 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Howdy!

Ik heb een afbeelding en die wil ik helemaal 'mooi' blauw maken, een filter toepassen.

Nu zegt de help mij dit:

Filters wijzigen de kleur van elke pixel op basis van de huidige kleur en de kleuren van aangrenzende pixels. De resultaten kunnen variëren van een kleine aanpassing van één kenmerk, zoals helderheid, tot een totale verandering van een afbeelding.

U kunt filters selecteren door deze te kiezen in Filter zoeken of in het menu Afbeelding.

Maar ik heb helemaal geen FILTERS in dat menu staan..
 
Druk eens op shift+u, als het goed is krijg je dan een menu waarbij je de RGB kleuren per kanaal kan instellen.
 
Jaha, :D, via via was ik daar ook al terecht komen.

Ik stel mijn vraag weer eens onduidelijk :eek:.. Wat ik meer bedoelde was; klopt het dat die functie daar niet zit?

Want ik ben er nu op een andere manier toch uitgekomen maar het lijkt me toch dat wat er in de help staat moet kloppen.
 
Heb PSP 8 (engels) en bij mij staat het onder 'adjust', dat zal in de nl versie wel 'aanpassen' genoemd worden.
Ook in dat zelfde menu staat 'hue and saturation' ->colorize (shift+L) en hue/saturation/lightness (shift+h) en de 'hue map' daar kan je ook leuke effecten mee bereiken.
 
Mja ik heb PSP 7 verjaardagseditie.. Ik zal eens kijken, tenk joe :).:thumb:
 
Geplaatst door XP_PC
Ik heb een afbeelding en die wil ik helemaal 'mooi' blauw maken, een filter toepassen. Maar ik heb helemaal geen FILTERS in dat menu staan..
Daar heb je geen filter voor nodig. :)
Maak de foto eerst zwart-wit: Kleuren > Grijswaarden.
Verhoog dan de kleurdiepte weer naar 16 miljoen kleuren, zodat je weer met kleur kunt werken: Kleurdiepte uitbreiden > 16 Miljoen kleuren.
Klik dan op Kleuren > Inkleuren en stel Tint en Verzadiging allebei in op 135.
Door die instellingen iets te verhogen of te verlagen krijg je weer andere tinten blauw.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan