foto vergroot laten afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Faru

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2004
Berichten
217
Hallo allemaal,

Is er een manier om mijn digitale foto's met een goede kwaliteit naar 20x30 af te laten drukken in de winkel?

Groetjes, Karin
 
Die mogelijkheid zit er dik in. Op welke resolutie is je foto genomen?
 
Hallo,

Een paar voorbeelden:

Foto 1: resolutie 96x96
pixels: breedte 500 hoogte 333

Foto 2: resolutie 96x96
pixels: breedte 426 hoogte 315

Foto 3: resolutie 96x96
pixels: breedte 412 hoogte 365

Je vroeg om de resolutie, dat is dus bij alle foto's 96x96. Voor de zekerheid heb ik ook de pixels erbij genoemd.

Ik heb namelijk een aantal foto's via internet naar de Hema gestuurd en wilde daar dus een formaat van 20x30 voor hebben. Bij voorbaat werd er al gewaarschuwd dat ze van slechte kwaliteit zouden zijn. Nu valt het me nog mee, de meeste zijn voor een leek zoals ik, goed. Maar ook ik zie dat het beter kan.
Nu vraag ik me dus af of ik door middel van ze van te voren te bewerken ze wel zo kan opsturen dat er een goede kwaliteit uitrolt.

Groetjes, Karin
 
Ik had bovenstaande informatie van de resolutie en pixels vanuit Paint.
Maar als ik nu bij HP kijk, dan komt dat programma met een resolutie van 150.........

Dus wat het nu precies is, weet ik niet.

Groetjes, Karin
 
Geplaatst door Faru
Hallo,

Een paar voorbeelden:

Foto 1: resolutie 96x96
pixels: breedte 500 hoogte 333

Foto 2: resolutie 96x96
pixels: breedte 426 hoogte 315

Foto 3: resolutie 96x96
pixels: breedte 412 hoogte 365

Je vroeg om de resolutie, dat is dus bij alle foto's 96x96. Voor de zekerheid heb ik ook de pixels erbij genoemd.

Ik heb namelijk een aantal foto's via internet naar de Hema gestuurd en wilde daar dus een formaat van 20x30 voor hebben. Bij voorbaat werd er al gewaarschuwd dat ze van slechte kwaliteit zouden zijn. Nu valt het me nog mee, de meeste zijn voor een leek zoals ik, goed. Maar ook ik zie dat het beter kan.
Nu vraag ik me dus af of ik door middel van ze van te voren te bewerken ze wel zo kan opsturen dat er een goede kwaliteit uitrolt.

Groetjes, Karin

Sorry, dan moet ik je teleurstellen. Met deze resolutie, en pixel grootte, kan je nooit een menselijke vegroting, op die size, maken. Je moet, zeker ninimaal een 800X600 hebben om daar nog iets degelijks te creëren.

Dus ... spijtig, maar Hema, en ik, delen dezelfde mening.
 
Misschien dat je de foto's eerst kan bewerken met een programma als paint shop pro?
 
Kan ik daar dan niets aan doen met mijn camera?
Ik heb even gechecked en ik zag dat mijn camera bij kwaliteit ingesteld was op "good". Nu heb ik daar ook nog de opties: better en best.
Krijg ik een hogere resolutie als ik hem op "best" instel?

Groetjes, Karin
 
Geplaatst door Silvie
Misschien dat je de foto's eerst kan bewerken met een programma als paint shop pro?

Onmogelijk. Met zulke kleine resolutie, kan je nooit een foto bewerken om zulke vergroting te maken.

@ TS, zet in het vervolg je camera op "Best", je resolutie zal dan zeker beter zijn.
 
Okee, dat zal ik dan zeker doen.

Bedankt voor alle snelle antwoorden!

Groetjes, Karin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan