cpu op 100% en computer zeeer traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
358
Ik heb een film ( avi ) in een map staan, als ik nu in verkenner naar die map ga schiet mijn CPU naar 100 % en wordt de computer zeer traag. als ik met het programma UNLOCKER het bestand wil unlocken dan geeft hij aan dat explorer 99 % van de cpu capaciteit in beslag neemt,

wat zou er aan te doen zijn ??? en heeft iemand andeers dit ook wel eens
 
Heb een dergelijk probleem gehad met het gebruik van DVD-Shrink. Er bleek toen een proces te starten cidaemon.exe die vervolgens al mijn processortijd gebruikte.
Dat proces is van Microsoft Indexing Service wat je inhoud van je schijf in kaart brengt, een systeemserviceproces dus.
Het kan dus zijn dat uw programma dit proces aanspreekt via opening van de verkenner, of dat er een virus op uw systeem aanwezig is. U kan de zoekfunctie van xp gebruiken om te kijken of er meerdere kopieën van cidaemon.exe op uw systeem staan, dit is een bewijs dat het een virus betreft. Dan de viruskiller draaien om uw systeem goed te laten doortesten, anders als hij niets vindt zet u een adware-/spyware-killer aan het werk. Overigens is de Microsoft Indexing Service te vinden bij Configuratiescherm en kan het worden uitgeschakeld, je kunt ook zonder!
Anders raad ik U aan om het eens met andere software te proberen....

Succes
Puck:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan