film maken met Pinnacle

Status
Niet open voor verdere reacties.

hajacaeswe

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2002
Berichten
393
Lieve helpmijers.

Ik heb een film bewerkt in Pinnacle, maar met het maken van de film wordt het programma zomaar eruit gegooid. Alle achtergrondtaken en virusscanner staan uit. Alles wat Pinnacle zelf als oplossing biedt al geprobeerd, maar het programma weigert de film af te maken en laat me na zo'n 50 pogingen en probeersels in de steek. Als ik het programma weer aan zet moet het eerst weer berekend worden, dan kan ik weer naar film maken en krijg hetzelfde resultaat. De film is op zwakke plekken nagekeken, maar bekijk het maar, zegt Pinnacle.
Ik heb ook geprobeerd het als een avi bestand op te slaan, of mpeg, maar pinnacle geeft de pijp aan maarten.
Schijven zijn gecontroleerd op fouten, is allemaal goed. Alles gedefragmenteerd. De laatste updates binnengehaald, dus het zou moeten werken. Ook kleine stukjes proberen te maken om ze in een nieuw project aan elkaar te maken gaat niet. Windows opnieuw erop gezet. Pinnacle opnieuw geïnstalleerd, wat erg vervelend is, want je effecten kunnen ze niet meer genereren. Mensen ik ben uitgeput.
Is er nog hoop, want deze films zijn erg belangrijk voor mij.
Groetjes Hannie.

Ik heb pinnacle op een aparte schijf staan van 160 gb. En ik werk met sp2 van Windows XP.
AMD Atlhon 3000+ XP 1.5 gb geheugen.
 
Zal waarschijnlijk wel! Hij zegt dat hij een aparte schijf van 160 gb heeft, en fat kan maximaal 32 gb aan!

Ondanks je uitgebreide omschrijving heb ik nog een aantal vragen :D:D
Je zegt: dan wordt het programma er zomaar uitgegooid.
Stopt pinnacle er zomaar mee of niet?
Krijg je een foutmelding?
Al opnieuw geïnstaleerd?
Welke versie heb je van Pinnacle?
Is dit bij alle fimpjes zo die je maakt?
 
Laatst bewerkt:
Gekocht

Als je hem in de winkel hebt gekocht, net zolang zeuren tot hij het doet.

Je kunt ze een rapport van Everest home sturen en dan zoeken ze uit wat er scheelt. Niet dat ze snel de oplossing vinden, maar ze doen toch hun best.

Eric.
 
reactie op Freakiej

Antwoordt op je vragen.
Ik ben een zij en geen hij, maakt niets uit is maar een klein verschil.

Pinnacle stopt er zomaar mee, het programma sluit gewoon af zonder waarshuwing. Het is op verchillende momenten in het project met het berekenen van de film. In bewerken gaat alles goed. Ik heb geprobeerd een image te maken en ook rechtsstreeks op schijf.

Ik heb het programma al 3x opnieuw geïnstalleerd. Maar het vervelende is dat ze de effecten die ik eerder aangekocht had niet kunnen genereren ook al zeggen ze van wel.
Ik werk met 9+ versie 9.4.3.
Deze is bij Pinnacle zelf aangeschaft, want alleen de 9 is in de winkel te koop.

Een filmpje van 12 min. was laatst wel gelukt. Meestal stopt het in de tijdlijn tegen het einde.(In dit geval 55 min.) Of bij de 2e ronde na 27 en einde.
Maar ik moet toch ook 55min. kunnen maken.

Ik heb het hele project ook al in stukjes van 5 min. in Mpeg en avi gepobeerd Maar dan kan ik het geluid niet meer krijgen met de dv encoder.

Wat is trouwens everest home en hoe gaat dat?

Even nog dit. In het begin kreeg ik wel foutmelding van Pinnacle heeft te weinig geheugen en moet worden afgesloten. Maar dat snap ik niet, want ik voldoe ruimschoots aan de vereisten.

AMD Athlon(TM)XP 3000+
Code naam( 0.13um)
Socket A
Frequence 2100MHz
FSB Speed 200 MHz
Voltage 4 V
Geheugen 1.5.GB ram
3 scijven 40GB,120GB,160Gb
Windows XP SP2
Schijfindeling is NTFS
Ik hoop dat dat voldoende is.
Groeten Hannie
 
Laatst bewerkt:
Beste Hannie

Je hebt Pinnacle op een andere schijf gezet zeg je.

Dan zal hij je swapfile niet kunnen vinden.

Download eversthome hier .

Dan kun je als je wilt mij je rapport (saven als HTML) mailen, dan kan ik kijken wat er fout gaat.

Eric.
 
Erik, ik heb everest gedownload. Hieronder volgd het rapport.
Ik hoop dat ik het goed gedaan heb
 
Bijlage vergeten? Of heb je Eric gemaild?
 
Zip is ook te groot. Erik mag ik je mail dan stuur ik het daar naar toe

Bijlage is 1.8 MB Ingezipt wet ik niet. Maar het wordt niet weergegeven
 
Kan het niet zijn

Het zou me niet verbazen als hij gaat hangen omdat het te warm wordt daarbinnen.

Een CPU die 50 graden is in rust, is niet goed. En je HDD is ook 50 graden, dus ik denk dat het te warm wordt.

Eric.

P.S. Bij het renderen gaat je CPU pas echt zweten.
 
Everest rapport

Nu lijkt je temperatuur wel goed.

Hang die Pioneer 106 eens aan die promise kaart (wel een 80 kabel gebruiken hoor).

Het enige wat je parten zou kunnen spelen is de gigantische swap-file van meer dan 7 gig.

Geef eens een screendump van je instellingen van virtueel geheugen.

Eric.
 
Ik ben het proje voor mijn printscreentjes kwijt, maar ik geef het zo even door.
Swap zit op lokaal:C Aangepaste grootte begin 2MB
Maximaal 2302MB
Toegewezen 6142MB

Visuele effecten. Beste weergave
Gebruik Programma's
Geheugengebruik Programma's

Ben op vakantie tot 3 November.
Ook al is het probleem niet opgelost toch alvast bedankt.

Groeten Hannie
 
irfanview

Download irfan view,
Ga naar option, capture en druk op start (whole screen moet aangevinkt staan),
Open waar het om gaat, of als het al open staat (het staat op je scherm),
Druk Ctrl+F11
Trek een rechthoek met je je muis om wat je wilt laten zien,
Druk Ctrl+[C]
kies image, create new image,
Druk Ctrl+[V]
druk
en sla hem ergens op waar je hem kunt terug vinden (als Jpg) Bij grote afbeeldingen kwaliteit 50% instellen (opties).

En voeg dat als bijlage bij je bericht.

Kunnen we zien wat je bedoeld.

Eric.

P.S. Pinnacle wel installeren op de schijf waar je rendert, scheelt als je andere schijven niet zo veel ruimte hebben.
 
Wie het weet mag het zeggen

Beste Hannie,

Heeft jou windows een tik gehad of kan ik niet rekenen.

Swap zit op lokaal:C Aangepaste grootte begin 2MB
Maximaal 2302MB
Toegewezen 6142MB

Maximaal 2 gig, maar toch stiekem 6 gig

Ik zou in jou geval toch minstens beginnen met 1 gig. Want 2 mb is niets.

Ik denk dat je vriend een swap aangemaakt heeft op een andere schijf, waardoor pinnacle gaat hangen.

Dus zet begin maar op 1 gig en ik denk dat je problemen voorbij zijn.

Eric.
 
Hallo,
Ik ben weer terug van weg geweest.
Leuke herfstweek gehad.
Ik ga proberen om te beginnen met 1GB swap begin en 3 GB max. .
Het screentje wat ik wou laten zien ging over de instellingen van de swap, wat ik zo doorgegeven had.
Toch bedankt voor de tip. Ik wist niet dat het met Irvan Vieuw ook zo kon.
Ik heb Irvan Vieuw erop zitten.
Nog even over de schijven. Het systeem zit op C: 40 GB
Programma Pinnacle zit op D:80 GB
Renderen zit op E:80GB
Dus ik kan het beste op de D: renderen. Ik heb daar nog 54,5GB over. Ik ga het in ieder geval proberen.
54.5 GB moet wel genoeg zijn voor een film van 12 GB.
Ik kijk wat er gebeurt. Ik laat weten of het gelukt is.
Vriendelijke groeten, Hannie
 
Sorry u zei

Je renderd in DV kwaliteit ??

Want 12 gig is bij mij een film van 6 uur.

Eric.
 
DV kwaliteit.
Maar ik heb ook geprobeerd in MPEG en Avi.
Ook Avi gesplitst, maar de film wil niet gemaakt worden.
Ik heb al tig films gemaakt, wat allemaal gelukt is met DV kwaliteit. Met image en rechtsstreeks op schijf branden.
Het project waar ik nu mee bezig ben is een ingevoerde DVD (dus MPEG) waar ik veranderingen en verbeteringen in aangebracht heb. Dus er zitten ook avi stukjes en jpeg's in. (Stilbeelden).
Dit heb ik vaker gedaan met goed resultaat, maar nu wil het maar niet lukken.
Dit is na een schone installatie en gemier met de PC gebeurd. Ik ben veel gegevens kwijt, daarom moet ik zuinig zijn met dit project. Het hoeft alleen maar gemaakt te worden en op schijf gezet.
Het project is goed.
Kon ik het hele project maar importeren in een ander videobewerkingsprogramma, maar dan werken de effecten en overgangen niet meer.
Eric, je bent wel erg snel met reageren. Is wel fijn trouwens. Alvast bedankt.
Groeten Hannie, die wil wel maar die kan nie.
Op z'n Brabants
 
Wat wel kan

Het hele project overzetten op een andere PC waar Pinnacle het wel doet.

Eric.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan