Instellen van kabel internet én ADSL op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald61

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Berichten
704
Met de laptop die ik heb wil ik afwisselend draadloos kunnen internetten op twee lokaties.

De ene lokatie (woning) 1 maakt gebruik van kaberlinternet (casema is de provider). De laptop is de enige PC daar.
De andere lokatie (woning 2) maakt gebruik van ADSL (via BBned netwerk met Scarlet One als provider). Daar zijn meerdere PC die op Internet zitten.

Op beide lokaties wil ik draadloos kunnen internetten, maar omdat de verbindingen zo verschillend zijn vraag ik me af of dat makkelijk kan.

De laptop is een IBM PIII met slechts 1 USB 1.0 poort en een aanluiting voor een PCMCIA kaart. De laptop maakt gebruik van Windows XP met 256 mb geheugen.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik gemakkelijk met de laptop naar woning 1 ga en met de laptop overga naar kabel internet en vervolgens in de andere woning net zo makkelijk gebruik maak van de ADSL.

Wat moet ik er voor aanschaffen?
En wat moet ik aan de PC instellen, moet ik 2 verbindingen maken?


Ron
 
Ja dit kan, laat de laptop zelf zoeken naar het draadloos netwerk, en hij vindt gewoon de sterkste.
Bij kabel, hoef je niet te zoeken, gewoon aansluiten en klaar.
 
Er is ook een progje dat per optie de instelling vast kan houden.Misschien even google gebruiken.Kom er zelf niet zo direct op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan