corrupte MP3 files scannen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lumumba

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2005
Berichten
25
Hoi,

Ik word af en toe gek van de corrupte bestanden, en MP3Shield haalt er lang niet alles uit.

Bestaat er misschien een programmatje dat MP3's die al op mijn harde schrijf staan kan scannen, liefst niet alleen op kraken en tikken, maar ook op lege stukken, herhalingen en andere abnormaliteiten.

Ik hoor graag jullie tips.
Dank alvast!
 
Welk programmaatje gebruik je voor het downloaden van mp3tjes dan?
Ik zelf gebruik Limewire, nog niet 1 corrupt bestandje gehad
 
Ik gebruik zelf bearshare, hier heb ik ook nog nooit last van corrupte mp3's gehad.
Stap op ander programma over.
 
Ik gebruik nog steeds Kazaa. Ik heb een tijdje WinMx geprobeerd, maar daarmee vond ik niet wat ik zocht. Ik zoek meestal vrij specifieke muziek, en had de indruk dat via Kazaa nog steeds het meeste wordt aangeboden. Klopt dat niet?
 
Ik vind met Kazaa ook altijd wat ik zoek, download meestal stuk of 100 liedjes tegelijk dan zit er vaak wel 1 goede tussen :p
 
Zo erg is het nou ook weer niet. Op kazaa kan je nog een hoop vinden, zolang het niet al te nieuw of populair is. Dan duiken er enorm veel corrupte bestanden op.

Ik heb inmiddels LimeWire geinstalleerd en het is inderdaad een verademing. Nog wel een enkele corrupte file, maar 95% van de bestanden is OK. Ook bij hele nieuwe albums. Bedankt voor de tips. :thumb:
 
Kazaa staat toch bekend tegenwoordig om z'n corrupte bestanden? Vaak kun je deze aan het download gedrag al zien... Als ze abnormaal snel downloaden, dan kan je al iets vermoeden. En als je daarna ziet dat het tegen 32kbit/s gaat en 23 minuten lang is, dan is het te laat:p

James:)
 
Klopt. Als één aanbieder met een snelle verbinding meerdere versies van hetzelfde nummer aanbiedt, weet je al hoe laat het is. Die hoef je niet eens te downloaden. Je kan met goed opletten nog wel de goede bestanden er uit vissen, maar er verschijnen ook steeds weer nieuwe vormen van fakebestanden: niet alleen van die lange lege bestanden, maar ook bestanden die steeds de eerste 30 seconden herhalen, of die verderop in het nummer opeens gaten hebben, of oude nummers die onder nieuwe namen worden aangeboden. Dit speelt vooral bij nieuwe nummers die op deze manier door de platenmaatschappijen worden 'beschermd'. Bij oudere (of commercieel minder interessante) nummers heb je er nauwelijks last van. En dan heb je wel een groot gebruikersnetwerk.
Maar al met al zijn andere netwerken een stuk interessanter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan