pinnacle studio 9 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

arenda

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2005
Berichten
35
Hallo

Ik heb pinnacle studio 9 plus en wilde daarin een programma die ik op dvd had opgenomen, de reclame ertussen uit halen met dit programma, maar nu haal ik wel de reclame eruit maar niet het geluid weet iemand hier een oplossing voor?

A
 
Welkom op helpmij.nl

Wat is de extensie van het bestand dat je inlaadt/importeert in Studio 9?
 
Ehmm ... wat óók kan in pinnacle is het geluid gedeeltelijk wegfaden/weghalen ... dus als jij het stukje film hebt weggehaald, en de muziek blijft doorgaan kan je het geluidsniveau vanaf dát punt weghalen tot het weer aan moet :)
Als je het een beetje secuur doet is dit 100% een oplossing :thumb:
 
ik heb em met me dvdrecorder opgenomen van televisie dus dat was video_rm en video_ts files. van de video_rm heb ik volgens mij de titel geselecteerd en die geimporteerd en toen maakte hij er een mpg van. die heb ik toen in de album gedaan in de bewerkingsmodule en toen in kleine scenes verdeelt en naar het onderste gedeelte verplaatst toen de scenes ertussen uit gehaald door op het prullebakje te klikken en toen de functie film maken genomen om een mpeg2 te maken...ik snap alleen nog niet goed hoe ik dan dat gelijk in dat stuk eruit moet halen...iemand daar een soort van handleiding voor?
 
jup :)

hier zie je het geluidsniveau
046.gif


en hier kun je punten van de video bewerken qua geluid harder en zachter EN weghalen (is helemaal laag niveau)

047.gif


succes!:thumb:
 
daar kom ik inderdaad al wat verder mee ja thanx! :thumb: nog ff een ander vraagje daar dan bij want als ik hierin ook het beeld wilt weghalen? Hoe doe je dat dan? eerst het geluid weghalen en dan dat frame weggooien in de prullenbak?
 
Hmmm nou allereerst vind ik dat je een vreemd probleem hebt ;) maar goed dat geeft niet daar is helpmij voor :)

Je zegt dat je de scenes zelf ingedeeld hebt, is dus het geluid- en video spoor in 1? Dus zoals in het eerste en tweede plaatje?
Of heb jij EN een videospoor EN een geluids spoor?
 
ik heb het precies zoals de plaatjes, het vreemde alleen is dat wanneer ik dus dat ik een half uur film heb met reclame ertussen en wanneer ik de reclame ertussenuit haal ik het geluid van de reclame hoor terwijl de film al verder gaat...misschien is dit duidelijker? Het stukje reclame heb ik eruit gehaald dmv die scenes te selecteren (ik had de film opgedeeld in 5sec/stukje) en dan door ze te verwijderen door op het prullebakicoontje te drukken. echter het geluid bleef dus...
:eek:
 
vaag!!! :8-0:

Als het geluid en video op 1 spoor zit zou alles weg meoten zijn dus OOK het geluid!
Probeer is Pinnacle te laten openemen met automatische scene detectie, dus niet zelf de 5sec. instellen...
 
Het is inderdaad erg vaag, ik probeerde het gisteren eens uit met de fotoreportage die al bij pinnacle geleverd zit en daar lukte het wel bij. Misschien dat het dan toch komt omdat het een mpg is die ik moest importeren vanaf me dvd-drive. ik zal em nog eens op me computer zetten en het dan proberen...iig bedankt voor alle hulp alvast en je leest het nog okay?:thumb:
 
Wanneer jij die video_rm en video_ts files importeert en om laat zetten naar mpeg, zie je dan ook daadwerkelijk dat audiospoor eronder?
Volgens mij worden, wanneer je een video laat branden van een mpeg, de audio en videosporen zo "versleuteld" dat je daar eigenlijk niets meer mee aankan.
Dus wanneer je dat weer terug wilt zetten naar mpeg, heb je een probleem.
Maar ik zoek ook nog even verder.
Hier staat ook een hoop info:
http://www.weethet.nl/dutch/video_sources.php
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan