Codec voor nos journaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

mivo

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
31
Als ik het NOS Journaal online probeer te kijken in Windows Media Player 10, krijg ik de volgende foutmeldingen:

"Het bestand dat u probeert af te spelen, heeft een extensie die niet overeenkomt met de bestandsindeling. Afspelen van het bestand kan resulteren in onverwacht gedrag"

Als ik dan vervolgens voor Ja kies, dan krijg ik de volgende melding:

"Kan het bestand niet afspelen. Kan een of meer vereiste codecs voor het afspelen van het bestand niet vinden"

Ik heb dit alleen bij het NOS Journaal (www.nosjournaal.nl). Bij andere online streams heb ik deze codec meldingen niet.

Ik maak gebruik van Windows XP SP2, Windows Media Player 10, en K-lite codec package is geinstalleerd.

Ik maak ongetwijfeld een hele domme fout, dus verontschuldig mij als ik dom over kom.
 
Daar is helemaal niets doms aan hoor.
Je bent niet de enige die dit overkomt.
Legio voorbeelden van mensen die bij de ene site wel en bij de andere geen problemen hebben.
Oorzaak? Werkelijk geen idee tot op heden.
Ik heb zelf wat problemen gehad met dit codec gedoe doordat volgens mij de codecs van Mediapleyer ruzie maakten met die van K-lite.
Ik heb dat pakket eraf gegooid en de standaard codecs gedownload van de Microsoft site en sindsdien loopt het als een zonnetje.
 
Ok, probleem is opgelost, bleek dat de archief streams van het journaal DIVX 6 codec nodig heeft, in K-lite codec pack zit nog DIVX 5.
 
Toch weer die codecs.
Zal blij zijn wanneer daar eens een standaard in komt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan