Ik kan XP niet meer updaten!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
25.325
Luitjes,

Ik kan geen windows update meer uitvoeren.
Ik ga naar de updatesite en hij controleert of er updates en geeft deze weer. Ik klik vervolgens op instaleren en krijg dan het scherm waarin staat dat de download voorbereid word en vervolgens NIKS!!
Het blijft staan er er gebeurt totaal niks meer. Op het laatst krijg ik nog een bericht dat het niet gelukt is!
Alles nagekeken...niks helpt.
 
Puppie toch......:confused:

Natuurlijk is hij legaal.
Altijd gedaan en nu niet meer!
 
Ik heb hetzelfde probleem en mijn versie is ook zo legaal als het maar kan.

Wanneer ik de updates volledig automatisch laat verlopen, dan gaat alles wel goed. :confused:
 
Geplaatst door Raymond Bos
Luitjes,

Ik kan geen windows update meer uitvoeren.
Ik ga naar de updatesite en hij controleert of er updates en geeft deze weer. Ik klik vervolgens op instaleren en krijg dan het scherm waarin staat dat de download voorbereid word en vervolgens NIKS!!
Het blijft staan er er gebeurt totaal niks meer. Op het laatst krijg ik nog een bericht dat het niet gelukt is!
Alles nagekeken...niks helpt.

Ja, vervelend is dat :(.

Als je nou héél lang wacht krijg je dat de updates mislukt zijn.

Zit je achter een proxy/firewall/router?
 
Firewall- Ja, maar als deze uit is werkt het ook niet!
Router - Nee
Proxy- ?

Heb net een nieuw modem van Casema met telefoonlijnen erop!
 
Heb net een nieuw modem van Casema met telefoonlijnen erop!

Is het sindsdien?

Met telefoonlijnen erop :eek:?

En als je WU heel lang door laat lopen krijg je een foutcode, welke is dat? (kan 'ff' duren hoor..)
 
Of het sindsdien kan ik eigenlijk niet meer achterhalen. Denk het eigenlijk niet.
Ik zal hem eens door laten lopen.
 
Dit dus!
Zie bijlage....
En als ik de foutcode ga opzoeken kom ik hier op uit;

Foutcode: 0x80246008

Zal hem even nakijken.
 
Laatst bewerkt:
Ja en dan druk je op sluiten en dan kun je alsnog updaten, had ik gisteren ook.
 
Helaas was het maar zo.
Na sluiten kan ik niet updaten.
Zij de updates niet anders te krijgen?
 
Jouw foutnummer staat wel op de site van Microsoft: *klik*

SYMPTOMS
When you try to connect to the Microsoft Windows Update Web site or to the Microsoft Update Web site, you receive one of the following error messages:

• The necessary services are disabled or unavailable. Error 0x80246007
• The necessary services are disabled or unavailable. Error 0x80246008

CAUSE
This problem occurs if the Background Intelligent Transfer Service (BITS) is not correctly registered on your computer.


RESOLUTION
To resolve this problem, register the Qmgr.dll and Qmgrprxy.dll BITS files. To do this, follow these steps:
1. Click Start, click Run, type regsvr32 qmgr.dll in the Open box, and then click OK.
2. Click OK.
3. Click Start, click Run, type regsvr32 qmgrprxy.dll in the Open box, and then click OK.
4. Click OK.

APPLIES TO
• Microsoft Windows Update
• Microsoft Update
 
Laatst bewerkt:
Okay, het is opgelost:thumb:
Ik heb uiteindelijk Microsoft maar gebeld. Deze verwezen mij naar www.pcstress.nl en daar heb ik het programma gedownload en gedraaid. Deze heeft alles weer gefixt.
Het scheen dat er een aantal dll files niet waren geregistreerd.
Nu dus wel en het loopt weer als een zonnetje
:)
 
Heb met verbazing je oplossing van MS gelezen, dat ze zomaar verwijzen naar een niet MS-gerelateerde site. Lag dus wel aan een aantal missing dell's zoals ik eerder de tip gaf van MS. Kennelijk waren er meer delletjes die geregistreerd moesten worden, zou handig zijn als MS dat ook op hun site zouden aangeven. Afijn, jij weer blij. :)
 
Ja, gek eigenlijk maar wel de oplossing.
Aardig proggie trouwens.
Heet cleanup.exe en ik ga eens kijken wat het allemaal nog meer doet!
 
Heb ook een kijkje genomen en wat dus dat tooltje doet:

Cleanup and Repair Tool

Cleanup and Repair probeert veel voorkomende problemen op te lossen door zaken opnieuw te installeren, registreren of te verwijderen. Cleanup and Repair verwijderd alleen bestanden die u daadwerkelijk niet meer nodig heeft of die automatisch door Windows opnieuw worden geïnstalleerd.
Cleanup and Repair voert o.a. de volgende zaken uit:

Verwijderen van tijdelijke internetbestanden
Verwijderen van tijdelijke Windows bestanden
Verwijderen van tijdelijke Windows Update bestanden
Opnieuw registreren van Windows DLL bestanden
Opnieuw registreren van Internet Explorer DLL bestanden
Opnieuw registreren van Windows Update bestanden
Herinstalleren van het Help en Ondersteuningscentrum
Herstelpunt maken
Verwijderen van onbekende URL doorverwijzingen
Verwijderen van Internet Explorer cookies
Verwijderen van geïnstalleerde Internet Explorer objecten (Deze worden automatisch opnieuw aangeboden bij het surfen op het web)
http://www.pcstress.net/nl/?p=cll

Voor de rest niet zo druk daar qua discussies e.d., ken de site ook helemaal niet trouwens.
 
Geplaatst door gezina
ken de site ook helemaal niet trouwens.
Ben er niet van onder de indruk. De downloadlinks bij de 'Hulpprogramma's' gaan bijna allemaal naar verouderde versies van de programma's (AdAware, Spybot, CWShredder, HijackThis, etc. - allemaal oude versies die ze daar aanbieden.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan