vrije schijfruimte C:\ volgens windows explorer vs optelsommetje van de mappen in C:\

Status
Niet open voor verdere reacties.

stair-stoffel

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2005
Berichten
5
Tijdens een defragmentatie ontdekte ik dat er nog slechts 24Gb vrije schijfruimte overbleef op m'n C:\ schijf, en er 68Gb zou in gebruik zijn. Na de defragmentatie even gecheckt bij "Windows Explorer", en inderdaad dezelfde bevindingen. Volgens mij is het onmogelijk dat ik al zoveel schijfruimte zou hebben benut (enkele programma's, wat foto's, maar bv geen enkele DVD), daarom effe onder "my computer" de C:\ schijf geselecteerd, en via "Properties" de bestandsgrootte van alle mappen en bestanden opgeteld. Na drie keer natellen en drie keer hetzelfde resultaat moet ik vaststellen: 11,5Gb in gebruik (tegenover 68Gb volgens "Windows Explorer") ... iemand een verkaring hiervoor? M'n computer gaat soms ook wel trager dan normaal, en is recent gescand op spyware.
 
Ik heb ondertussen de oplossing zelf al gevonden - mssch kan ik iemand verder helpen met deze even toe te lichten:
Het grote aantal "verloren" Gb zat in de (verborgen) map "system volume information" - een map waarin alle info over de eerder gemaakte herstelpunten zit. Je kan opteren om enkel het laatste herstelpunt te behouden, en wel op de volgende manier: "My Computer" => rechterklik op "C:\" => kies "Properties" => op tabblad "General" kies je "Disc Cleanup", waar je het tabblad "More Options" selecteert. Tenslotte kies je voor "Clean Up" bij "System Restore" onderaan ... voila!
Bij mij ging de vrije schijfruimte op de C:\ schijf van 24Gb naar 74Gb ... toch wel een hele slok op de borrel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan