bestand kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

cotje001

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2005
Berichten
21
ik kan foto's niet openen en ik kan mijn sims spellen niet installeren want ik krijg een fout melding en dat is:
win16-subsysteem kan de 'protected' modus niet gebruiken, DOSX.EXE moet aanwezig zijn in uw AUTOEXEC.NT en in uw PAD. wat kan ik hier aan doen.

mvg cotje
 
ja das me een vraag

bedoel je daar mee welke windows ik op me pc heb staan ik heb gewoon windows xp home idition en service pack 1 want met 2 deed me printer het niet meer
 
engels???

het ziet er goed uit en volgens mij heb ik er ook wel wat aan maar mijn engels is mega slecht dus ik kom er niet echt uit dus heb je nog andere oplossingen graag

mvg cotje
 
Heb geen andere oplossing:

Make sure that the line, "device=%SystemRoot%\system32\himem.sys," exists in the CONFIG.NT file.

Make sure that the line, "lh %SystemRoot%\system32\dosx.exe," exists in the AUTOEXEC.NT file.

In je config.nt moet de desbetreffende regels staan en in autoexec.nt ook en is dat niet het geval deze dan toevoegen
 
ni helemaal

ik ben opzoek geweest naar die bestanden maar kan ze niet vinden moeten het bestanden zijn die je kan openen of bestanden die je alleen kan lezen en dat heb ik het over die autoexec.nt en config.nt
wilde het nog aan een vriend vragen maar dat is er niet meer van gekomen

groetjes cotje
 
autoexec.nt staat in system32 en config.nt staat er ook
 
ja oke heb ze gevonden maar waar kan ik ze het beste mee openen want dat weet ik niet als je een hint heb
 
Die kun je openen met kladblok. Zorg er wel voor dat het vinkje weggehaald wordt van dat soort bestanden altijd met kladblok geopend dienen te worden
 
ja ik ben er achter dat config.nt daar staat de regel wel in maar autoexec.nt is war taal want dat zijn vierkantjes en van die rare tekens moet ik daar gewoon die regel bij zetten of vaalt het bestand :eek:
 
Open je het bestand wel met kladblok? Zoja dan is het vreemd dat je van die blokjes krijgt.

Dit is mijn autoexec.nt (wel windows2000)

@echo off

REM AUTOEXEC.BAT wordt niet gebruikt om de MS-DOS-omgeving te
REM initialiseren. AUTOEXEC.NT wordt gebruikt om de MS-DOS-
REM omgeving te initialiseren, behalve als een ander opstart-
REM bestand opgegeven wordt in het PIF-bestand van een
REM toepassing.

REM CD-ROM-extensies installeren
lh %SystemRoot%\system32\mscdexnt.exe

REM Netwerk-redirector installeren (laden vóór dosx.exe)
lh %SystemRoot%\system32\redir

REM DPMI-ondersteuning installeren
lh %SystemRoot%\system32\dosx
 
mijn autoexec.nl

MSCF ’ ,   H  
 $+f‡ autoexec.nt ålëÀB
[€€ ¢p d D" Vð)í}8ZµÁT ³¦2*kÀ\
ê®mÞ£·ªwÿ\ÿÿ>Ú@p  Ä€àÛáKJH¾…¯ðµÁ8
Ò» ï„­kÞÛwmävóÚS<ŒV7“ŽEÃÑ¥ÿÿÿÿçÿ  ˜–5 JT?1ÿÿôÿA@Ä, ¿Xýÿ@ãôv2>aÚwŽw—s©0ÀˆƒHWÓpH”yú dC!ØùtßTKYQ"a€îClô HÓGõ=ú[ª}ï€-Dµø!ø -ÿVi  FûY¨ÎuiP¤ÇK ¤WF5ä(¢ž¯›ô±{“ÓA¯7Y¾®))kÙ–ŒÇ;6À ô|Í#î4–¹Ù*lü(En^ ÎAïD×”j™ÍjeÛRÈ– Œd±rnÔÍ@i1ŽD°UNÅ¯Ô O/£??Yfª6ûû¶KžšýtÀë…—Ú+)Ø7uýVÙ0*K†1@ÂB›‘σiûuªµó²Èšå5#p?Ž
jÁ>²«Mä“€929ÕD¯ñ™ý¹¸ë ƒÜpЪsYg2ª#ˆ{cÁÜi*pÓµÙ¼e^Ä@ØÝ~
¾iž‡:œÙÕ *a¼¡ž Ì’Á¦Rn&ý«·H­E|ÌŸ_Iuw^@ì©ÊpQBë_Ô?HÌä¤ÀõÏcü¹ÓŽþ'=ì’<+=
𦎷él6Úñ²%Xóå#L(±m½O£(ÓQß~ZEï:¼U¯xsº¬pñvÖ]l£'Ó”Lë- i‹¾=œE[òþ:LSnXj²à]÷8>œÑoͬ±0BV¹¾r¯r0v*|‘­ÿ FÌmxó–¦IÊàèü>vqä›-ýÓ‘ï«(ƒL{÷´üwoMèYŽš°­`2݃Ü]Ï ®°ƒ2âGb~_nâáM¸a–óÞê"é¹eÅ3Úaãª0»×]ËùA
fkss—鬻Å1Å»e•òo52Å
^ûTé‰D„€Ëü†7ƒßä Hr×â™jL^0Ü)2“!º‡Žã×Á›

dit is de mijne geopent met kladblok
 
Er staat nog een autoexec.nt op je pc nl in windows/repair (of winnt/repair) open die eens
 
ik heb em tnx maar nou het volgende probleem die regel staat gewoon in dat bestand ook bij me config.nl stom he wat zou dan de fout kunnen zijn
 
In de link van Microsoft staat verder nog:
HIMEM.SYS or DOSX.EXE is missing or corrupt in the SYSTEM32 directory

Je zou op je windows cd kunnen kijken of die bestanden aanwezig zijn en kunnen kopieeren naar je system32 map. Verder op de link geven ze daar niet echt uitleg over
 
Kun je er 1 lenen?

Kijk anders op je hd of je himem.sys en dosx.exe ergens anders dan system32 kunt vinden
 
ik kan er wel 1 lenen bij iemand maar dat gaat ff dure maar dan laten we het ff hier bij als ik dan die cd heb laat ik weer wel wat weten oke alvast mega bedankt groetjes cotje :D :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan