draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

gmscholt

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2003
Berichten
277
IK wil over een afstand van 2 km een draadloos netwerk maken.
Wat heb ik hiervoor nodig.


Ger
 
Daar geloof ik niks van want mijn zwager stond op een camping in spanje en kon inloggen met z'n laptop daar was de afstand van de moedercomputer ongeveer 2 km
 
Dat lijkt me heel erg sterk,
maar je geeft antwoord op je eigen vraag:
Bel je zwager even.
 
Tja, natuurlijk gaat dat, maar ik zou me wel klaarhouden voor een serieuse rekening.

Ik zou voor cisco materiaal gaan, als je zo een professionele opstelling wilt maken kun je beter ineens voor het goede materiaal gaan.

Zoals je op de link kunt zien (http://www.cisco.com/en/US/products/hw/wireless/ps469/products_data_sheet09186a008022b11b.html) heeft de R-ANT2414S-R antenne een bereik van 2,02 km tegen 54 Mbps.

De antenne zou zo rond de 1500 € moeten liggen, en dan moet je de router nog kopen natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door The Doctor
Tja, natuurlijk gaat dat, .

Dat is te kort door de bocht.Je weet niks van eventuele obstakels/stoorzenders dus zomaar ja zeggen is te simpel.

Verder deel ik je mening dat het een dure affaire wordt dus wellicht dat de topicstarter eerst aan kan geven hoe groot zijn budget is want quanta costa is veel !
 
Op die manier wil het wel lukken.
Denk alleen niet dat TS dat in z'n hoofd had.
Op die manier kun je het zover laten gaan als je wilt.
Je kunt je laptop ook aan een satelliet-telefoon hangen, kom je ook een eind. Het is dan geen draadloos netwerk meer en kost ook een beetje, maar toch.
 
Het is inderdaad minimaal bekeken, als je in het centrum van Brussel zit is dat natuurlijk lang niet genoeg.

PS: Dit gewoon nog effe ter info. In België is de eigenaar van de wireless installatie aansprakelijk voor eventuele misbruikingen van het internet (bijvoorbeeld een worm op het internet zetten), ik neem aan dat dat in Nederland hetzelfde is.

Beveilig je wireless connections dus goed, zeker als ze zo'n groot bereik hebben.


Een satelliet telefoon gaat idd ook, maar dat is, zoals gezegd, vrij duur, moeilijk op te zetten en een stuk trager.
Het hangt er natuurlijk allemaal van af of je het privé of professioneel wilt gebruiken.
 
Zou ik, voordat je allerlei dure spullen aanschaft, eerst eens kijken hoe de Franse overheid daarover denkt.
 
Geplaatst door A.J.
Zou ik, voordat je allerlei dure spullen aanschaft, eerst eens kijken hoe de Franse overheid daarover denkt.

Inderdaad doen! En dan met cisco materiaal werken (met dat budget moet dat lukken ;))
 
Wat ook werkt en ik ook heb gedaan, is zelf knutselen.
Twee oude schotelantenne's ombouwen tot super antenne's voor wifi. Als je dat goed doet kom je met gemak 4 tot 8 kilometer ver.( afhankelijk van een vrij zicht natuurlijk) En qua vermogen alles legaal natuurlijk!! Aan antenne-materiaal was ik ongeveer €50,- kwijt. (de schotels heb ik gekregen/gevonden) Dus alleen dan nog je routers/accespoints kopen.
waar je even je licht op kan steken is: www.wirelessnederland.nl
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad is zelf knutselen ook een optie, er zijn verhalen bekend van pringles bussen (eerst leeg eten) die samen met een antenne een flinke versterking opleveren.

check
 
Dit kan ook misschien:

Tranzeo Wireless Outdoor 5GHz point-to-point Interlink 1.282,82incl 1.078,00 excl



Outdoor 802.11a client bridge / AP met geintegreerde flatpannel antenne en power over ethernet. Ideaal voor point-to-point verbindingen tot 3 Km met een maximale doorvoersnelheid van 108 Mbps (28 MB effectief). Signal strenght ledjes op de antenne maken het uitrichten kinderlijk eenvoudig.



Complete set inclusief 2 outdoor units type TR-AP54-20

1000 mw
Turbo mode 108 Mbps
Router / bridge
QoS
802.11a
5,4 Ghz ~ 5,725 Ghz
CE certificering ( TPC/DFS )
Vertikaal en horizontale muur/ mast montage
WPA (TKIP / AES) encryptie
802.11x ondersteuning
PoE (incl. injector)
Bliksembeveiliging



2XTR-AP54-20
 
Geplaatst door upsidaisy
Dit kan ook misschien:

Tranzeo Wireless Outdoor 5GHz point-to-point Interlink 1.282,82incl 1.078,00 excl



Outdoor 802.11a client bridge / AP met geintegreerde flatpannel antenne en power over ethernet. Ideaal voor point-to-point verbindingen tot 3 Km met een maximale doorvoersnelheid van 108 Mbps (28 MB effectief). Signal strenght ledjes op de antenne maken het uitrichten kinderlijk eenvoudig.



Complete set inclusief 2 outdoor units type TR-AP54-20

1000 mw
Turbo mode 108 Mbps
Router / bridge
QoS
802.11a
5,4 Ghz ~ 5,725 Ghz
CE certificering ( TPC/DFS )
Vertikaal en horizontale muur/ mast montage
WPA (TKIP / AES) encryptie
802.11x ondersteuning
PoE (incl. injector)
Bliksembeveiliging



2XTR-AP54-20
leuk !:D
 
En dan maar hopen dat de plaatselijke RCD er geen problemen mee heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan