AVI probleem met Pinnacle Studio Plus 9

Status
Niet open voor verdere reacties.

francozero

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2005
Berichten
198
Hoi,

ik ben onlangs begonnen met video-bewerking. Dit komt vooral omdat ik een camcorder cadeau kreeg van m'n vrouwtje...
Effe voor de duidelijkheid, het gaat hier om een samsung VP-M110S miniket. Deze slaat de clips op in z'n intern geheugen (1GB) of op memory stick pro... dus zonder tapes. De bestanden die ik dan op m'n pc zet zijn AVI bestanden.

Om een goeie keuze te kunnen maken tussen al de verschillende software paketten die men aanbied, heb ik een paar software paketten in bruikleen mee gekregen. De gene die mij 't meest aanspreken zijn Pinnacle Studio Plus 9 en Ulead MediaStudio Pro 8. Moest ik kiezen voor Pinnacle, dan zal dat uiteraard versie 10 zijn. Maar daar was nog geen bruikleen exemplaar van op dat ogenblik...

Nu het probleem:
Wanneer ik de AVI bestanden importeer in Pinnacle Studio/Ulead MediaStudio, en ik zet 2 clips na elkaar, dan spelen deze beide perfect af in het preview venster. Maar wanneer ik daartussen bv. een overgang (transition) plaats, dan speelt wel de 1ste clip goed af maar van de 2de zie ik enkel een groen schermpje. Het geluid blijft goed in beide programma's...
Wanneer ik de AVI's converteer naar MPEG's, dan gaat 't wel... maar dat doe ik liever niet want dan verminderd de beeld-kwaliteit. De MBPS zakt dan van 8 naar 1.5...
Nu heb ik toevallig ook Cyberlink DVD Solutions 4 op m'n pc staan, met daarin PowerDirector... en daar werkt wel alles prima met AVI bestanden en overgangen. Spijtig genoeg vind ik PowerDirector wat gelimiteerd in vergelijking met de Pinnacle en Ulead paketten...

Weet iemand hier waarom ik deze groene schermen krijg na het inbrengen van overgangen/effecten?... En wat ik daaraan kan doen?...

PS: Om de proef op de som te nemen, heb ik zo'n stukje video toch gerenderd. Gek genoeg is het resultaat prima... dus zonder groene periodes. Maar het is wel moeilijk werken wanneer je niet ziet wat voor resultaat je krijgt voor het renderen...

Alvast bedankt,

franco
 
Laatst bewerkt:
Is herkenbaar probleem,
heb er na 1,5 jaar zoeken nog geen oplossing voor gevonden.
Ik zoek dus met je mee............................
 
Hoi,

bedankt voor je reactie...
niet dat 't me een oplossing bied, maar op z'n minst weet ik toch dat 't geen "noob" stommiteit is...

Na wat zoeken heb ik dan toch iets gevonden wat ik voordien over 't hoofd zag. Men kan namelijk ook converteren naar MPEG2 bestanden, en die zijn dan wel met een goede bitrate. Althans, dat werkte met Pinnacle... maar niet met Media Studio Pro van Ulead. Daar kreeg ik de fout-melding dat ie de mpeg-encoder niet kon vinden (???).

Kan nog iemand me vertellen of de uiteindelijke beeld-kwaliteit van MPEG2 beter of minder goed is dan bij AVI? En is een MPEG2 (6MBPS) van kwaliteit vergelijkbaar met DVD-kwaliteit eens deze op een DVD gebrand word? En zoniet, hoe kan de beeld-kwaliteit verbeterd worden?

Sorry voor de vele vragen, maar het is allemaal nog wat chinees voor iemand die pas van deze week "spielbergje" begon te spelen...

Alvast bedankt,

franco
 
ik heb vandaag pinnacle studio plus 10 kunnen proberen, en deze versie ondersteunt avi bestanden (iets) beter... ik bedoel hiermee, soms lukt 't en soms niet (groen scherm).

bij nader inzien lijkt pinnacle toch ni echt iets voor mij. behalve de immense bundel (mooie) overgangen, zit er in dit paket ni veel byzonders in, vind 'k...
de titels die erbij zitten, maak ik in 5 minuten met photoshop... enkel stistaande teksten dus...
komt nog bij dat al wat in andere paketten standaard in zit, je bij pinnacle nog apart moet bij kopen... en dat is in versie 10 zeker niet verbeterd.
in versie 9 zat nog de hoge kwaliteit mpeg2 encoder, vele effecten, P-I-P, en zovoorts in... in versie 10 dus niet.
alleen lage kwaliteit mpeg2 is mogelijk...

als ik versie 10 zo bekijk, dan blijft er ni veel anders over dan een heeeeeele grote (lage kwaliteit) media-player. voor al de rest krijg je dit bericht te lezen:
"deze functie is niet beschikbaar in pinnacle studio plus.
u kunt deze functie wel gebruiken nadat u de software hebt bijgewerkt.
klik op onderstaande koppeling voor informatie:
VOER NU EEN UPGRADE UIT"

en alle gekheid op 'n stokje is dat die snelkoppeling zelfs ni werkt...

anyway, als je al die upgrades nog 's apart moet kopen ben je zo een fortuin kwijt...


Tot hiertoe vind ik deze programma's de beste:
- Ulead MediaStudio Pro 8 (heeft alles maar niet gebruiks-vriendelijk, en heeft ook problemen met avi's)
- Adobe Premiere Pro 1.5 (heeft zowat alles, en werkt met alle bestanden, maar ook ni echt voor de beginner)
- Cyberlink PowerDirector (voor z'n unieke titels, en werkt perfect met alle bestanden, maar beperkt in edit) in combinatie met PowerProducer (voor de hoge kwaliteits conversies, de goed werkende dvd-menu's, en 1-klik dvd branden vanaf gelijk welke bestanden)

een combinatie van deze programma's, samen met de gebruiks-vriendelijkheid van pinnacle, zou ideaal zijn. spijtig genoeg heb ik zulk paketje nog ni kunnen vinden...

franco
 
Ik ben dus net zover als jij gekomen.
Eigenlijk gebruik ik tot op heden een combinatie van Moviemaker, Pinnacle Studio 8, Premiere 6 en After Effects van Adobe, al naar gelang de tijd die ik heb en het gemak dat ik wens.
Ben ook niet zo verzot op al die overgangen, het gaat erg snel vervelen voor de kijker.
Per film maximaal 2 verschillende en eenvoudige overgangen, is meer dan zat.
 
ja, dat vond ik ook dat die overgangen snel gingen vervelen. en da's zowat al wat pinnacle te bieden heeft, vind ik persoonlijk...

als ik zo bekijk wat jij gebruikt om je video's "op te smukken", dan zit ik eigelijk goed. van adobe heb ik zowat alles (photoshop, premiere pro, after effects, illustrator, golive, framemaker, pagemaker, indesign). deze programma"s heb ik van m'n overleden oom "geërfd". maae behalve photoshop en premiere pro heb ik die nog nooit gebruikt... ik zou bij god ni eens weten waar die voor dienen... :eek:
ik zie dat jij after effects ook gebruikt... doet dat wat de naam doet vermoeden, namelijk effects aan je video's toevoegen?...
ik zou die dingen toch 's moeten installeren en uitproberen eigelijk. wie weet heb ik misschien wel niks anders nodig...

franco
 
Zoals de naam al zegt ja.
Er zijn boekjes op de markt.
`.........voor Dummies` heet die serie.
Doornemen en je hebt de basis onder de knie.
 
hmmm... after effects lijkt toch ni echt goed te werken.
de helft van de vensters die ik zou moeten zien, zijn nergens te vinden. en wanneer ik een filmpje afdraai, gaat dat tussen de 7 en 9 fps. framerate staat nochthans op 25...
m'n hardware zou toch stevig genoeg moeten zijn om dit aan te kunnen:
- Intel Pentium 4 550 3,4 GHz Prescot, 1 MB L2 Cache, FSB 800MHZ
- ASUS P5GD1 + Intel 915P chipset, PCI-express 16X
- 2x Infinion 512MB DDR-RAM Extreme 400MHz Dual Speed
- Nvidia 6600GT 128 MB DVI, VGA S-video, PCI-X 16X
- Maxtor Serial-ATA 200GB, 7200rpm, 8 MB cache
- Windows XP professional SP2

is zo'n trage fps normaal?...

bedankt,

franco
 
Nee, niet echt.
En die PC moet dat wel kunnen draaien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan