surround op versteker vanaf laptop ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Kan ik wanneer ik mijn versterker in mijn laptop inplug surround geluid krijgen ?
 
Mmmmmmmmm.
Wat wil je nu precies?
Je vraagt in de titel iets anders als in je vraag :D
 
Naar mijn idee wil je surround geluid via je versterker vanaf je laptop.
Dat ligt aan je geluidskaart.
Als deze dat signaal niet kan doorgeven zul je het er nooit uit krijgen.
Je zal ook de juiste vertserker en speakers moeten hebben.
Dan moet het ook nog goed aangesloten worden waar ik dan geen ster in ben hoor.
 
Over het algemeen hebben laptops geen surround kaart erin zitten, dsu dan houdt het snel op.
Aansluiten is niet het moeilijkste.
Maar als het niet gaat dan gaat het niet.
Je kunt wel in stereo van je laptop naar je Surround versterker pluggen en dan de versterker op een standje "nep" surround zetten. Klnkt heel aardig soms.
 
Je zal inderdaad, om echt surround geluid te krijgen, een laptop moeten hebben die een surrounduitgang heeft (en logischerwijs dus ook een dito geluidskaart).
Een optische uitgang zou in dit geval helemaal mooi zijn....maar dan moet de installatie waar het op aan gesloten moet worden ook een optische ingang hebben.
Overigens hebben veel surround versterkers de mogelijkheid om een stereo signaal toch uit alle luidsprekers te laten komen, weliswaar geen echt surround, maar wel geluid uit alle speakers.
 
Dat zei ik dus ook al.
"Nep" of semi surround.
CSII bijvoorbeeld.
 
Daar mijn laptop Dell latitude C 600 geen goede geluidskaart heeft, zal de enige optie dat nep-surround zijn.

Dat ga ik even op mijn Sony versterker bekijken.
Deze heeft inderdaad een digitale ingang, waar mijn dvd-speler op is aangesloten.
 
Dan heeft je laptop ook geen digitale uitgang, dus zul je een kabeltje moeten hebben met aan de ene kant een mini-jack voor in de hoofdtelefoonuitgang van je laptop en twee maal cinch aan de andere kant voor in de aux input van de Sony.
 
ok, ik heb nu geluid via mijn versterker maar dus geen surround.

Ik heb in de gebruiksaanwijziging van mijn versterker gekeken maar vindt niets terug van dat nep-surround.

Het gaat om een Sony versterker type HT-DDW750.
 
Ik heb niet gezocht naar een handleiding, maar heb je niets iets als 'supersurround'?
 
Je kan je versterker toch wel op dolby surround zetten?
Dan wordt het stereosignaal door de versterker zelf wel naar surround gemixd.
 
daar kan je een .pdf downloaden en op pagina 23 daarvan staat hoe jij een stereo signaal als Dolby Surround kunt laten klinken.
 
Inderdaad, hij zet het stereogeluid om.

Mooi gevonden, allemaal bedankt.
 
Ben blij dat het gelukt is.
Nu zie je maar weer dat zo'n manual niet voor niets wordt gemaakt!:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan