wireless network broadband router 54g

Status
Niet open voor verdere reacties.

hofm0043

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Berichten
29
Ik heb een pc die draait op planet internet. Hieraan hebben wij een wireless network broadband router 54g gekoppeld. Tevens heb ik een laptop met een wireless network pc card 54 Mbps maar ik krijg het niet voor elkaar om met mijn laptop op internet te komen. Ik heb op mijn pc een ip adres moet ik dit dan ook invoeren op mijn laptop en tevens een computernaam op mijn pc moet ik dezelfde naam aanhouden op mijn laptop heb al van alles geprobeerd hij schakelt wel in op internet maar kan geen web openen en ook mijn e-mail niet ophalen. Hij geeft ook aan dat ik 78% bereik heb en als naam geeft hij default ik neem aan dat dat het netwerk van iemand anders is. Kan iemand mij helpen alvast hartelijk dank.Zoals je wel zult lezen heb ik er niet echt verstand van maar zou het graag zelf voor elkaar krijgen.
 
Hartelijk dank voor je snelle reactie. Maar helaas snap ik er nog steeds geen laars van als ik de instruktie volg van wireless moet hij het toch gewoon doen en moet ik nu mijn eigen ip adres gebruiken of het opgegeven ip adres van wireless 192.168.1.1 op mijn laptop ik hoop dat je me nog iets verder kan helpen.
 
Wat voor modem/router heb je van Planet ? Een Speedtouch soms ?
 
Ja dat klopt inderdaad een speedtouch. Je gaat me toch niet vertellen dat het dan niet werkt he zulke dingen hebben wij altijd.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door hofm0043
Ja dat klopt inderdaad een speedtouch. Je gaat me toch niet vertellen dat het dan niet werkt he zulke dingen hebben wij altijd.

Dat ga ik niet zeggen maar het maakt alles wel wat gecompliceerder want je Speedtouch is al een modem en router en nu zet je er nog een router achter.Je zou even kunnen kijken (bijv in de handleiding) of je wireless router ook als Acces Point kan worden gebruikt want dat gaat iets beter (met name als je straks poorten moet openen)
 
Klopt hij werkt ook met een acces point zo heb ik hem ook ingesteld op mijn lap top hij vraagt dan netwerk type acces point of peer to peer en ik heb acces point ingesteld.
 
Ok.

Je zult nu ervoor moeten zorgen dat het ip adres waarmee je via je AP op het internet wilt gaan werken in dezelfde range gaat komen als je Speedtouch en die zit in de 10.0.0.15x dus je zult de dhcp functie van je wireless uit moeten zetten.
 
De DHCP status heb ik uitgeschakeld . Als ip adres heb ik ingevuld 192.168.1.1 de instelling subnet mask heb ik ingevuld als 255.255.255.0 de rest heb ik niet ingevuld heb ik dan een verkeerd ip adres ingevuld.
 
Hierbij nog wat aanvullende informatie misschien kan je zo zien wat ik fout gedaan heb:

Gegevens pc
Ethernet-adapter LAN-verbinding
IP afres 192.168.123.183
Subnetmasker 255.255.255.0
Standaardgateway 192.168.123.254
PPP adapter Alcatel Speedtouch Connection
IP adres 145.53.217.154
Subnetmasker 255.255.255.255
Standaardgateway 145.53.217.154

Gegevens laptop waar de wireless network kaart inzit
IP adres 192.168.1.1
Subnetmasker 255.255.255.0

Ik hoop dat je me kan helpen.
 
Er kloppen mi een aantal dingen niet.

Kun je ook exact je Speedtouch apparaat noemen ?
USB of Speedtouch 510 of .....

De Range van ip-nummers komt mij enigzins merkwaardig voor,want ik herken ze niet vanuit een Speedtouch gateway situatie.
 
Ok,het bekende kikkeroog,herkenbaar aan de ppp instellingen.Dan heb je een probleem want met een usb modem kun je geen draadloze router koppelen.

Maw terug naar de winkel en een all in one kopen.

Helaas maar er is geen andere optie.
 
Bedankt daar was ik dus al bang voor. Welke kan ik dan het beste nemen de eenvoudigste graag dat ikhet zelf kan installeren.
 
Het makkelijkst is om een modem/router te nemen waarbij je provider bij eventuele problemen een beetje support geeft.

Gezien het feit dat je bij Planet zit zou mijn advies zijn koop een Speedtouch 570 of 580.Wil je klaar zijn voor ADSL2 + koop dan de 580.Is snelheid niet een hot item koop dan een tweede hands 570.
 
Ok nogmaals bedankt voor de informatie ben nu een eind wijzer geworden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan