Asus WL-500g probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulE

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2002
Berichten
39
Sinds kort heb ik een Asus WL-500g als vervanging voor mijn oude E-tech router. Na het aansluiten van de router (straight UTP van Chello modem naar WAN van de router) loopt mijn Chello-modem onmiddelijk vast. Ik krijg geen verbinding met internet.

Wel kunnen de PC's op de LAN aansluitingen elkaar zien. Ik kan ook de router settings aanpassen. Ik heb ondertussen al mijn MAC adress geklooned en de snelheid omlaag geschroefd naar 10Mb/sec half-duplex. Niets helpt, ik kan niet op internet. Wat kan er mis zijn? Moet ik van modem naar router in dit geval met een cross-cable?
 
Hallo Paul

Wel geen groentje zo te zien.

Ik ken zelf het Chello modem niet, maar dat moeten ze op de helpdesk van Chello toch weten.

Maar als het eerst met een strait lukte naar je E-Tech, dan zou het van de zotte zijn als die asus plots een cross moet hebben.

Waarom heb je trouwens je E-tech vervangen ???

Eric.
 
Lijkt inderdaad erg vreemd dat een ASUS WL-500g plotseling een straight cable nodig heeft. Ik kan alleen geen ander verklaring vinden voor dit gedrag. Bovendien is een UTP kabeltje bijgeleverd dat bij gebruikt voor een straight verbinding geen signaal geeft. Kan niet anders dan een cross cable zijn. Ik kan alleen dat kabeltje niet gebruiken voor de verbinding Modem-Router (te kort).

Ik vervang mijn E-tech overigens omdat ik graag ook een draadloze verbinding erbij wil hebben. De E-tech heeft 4 UTP uitgangen, geen draadloos.
 
Even zelf een kabel knijpen

Is niet zo moeilijk even zelf een kabel te knijpen.

Als je tenminste een tang hebt.

Eric.

P.S. Weet nog een oude baas van 75 die graag je E-tech zou willen.
 

Bijlagen

  • cross kabel.pdf
    50,8 KB · Weergaven: 566
Goed idee, ik kan wel ergens een tang lenen. Als ik de Asus aan de praat krijg dan kan ik mijn E-tech wel missen, geen probleem. Ik stuur wel een mailtje als het zover is.
 
asus wl500g en chello

wanneer je de router via de quick setup hebt ingesteld dien je de hele zooi opnieuw op te starten, dwz pc uit ,router uit, modem stroom eraf en coax los, dan een minuutje wachten, coax erin, stroom op de modem, wacht tot deze is opgestart, stroom op de router, wacht tot deze is opgestart, pc opstarten. daarna ie opstarten en je chello account opnieuw aanmelden op chello.upc.nl. en klaar is klara.
 
Bedankt voor de tip, ik heb ondertussen de router aan de praat gekregen door ook de firmware te updaten. Waarschijnlijk heb ik daarbij ook alle handelingen al onbewust verricht die je aangaf. Enige nadeel van een firmware update is dat je daarna niet meer in bij de settings kunt. Het paswoord is namelijk niet meer geldig. Is waarschijnlijk op te lossen met een reset.
 
Als het goed is

Een firmware update hersteld het wachtwoord dat de fabiek er standaard in zet, zover ik weet.

Eric.
 
Helaas, ook 'admin' werkt niet meer. Gelukkig werkt hij nu goed als accesspoint achter mijn oude router dus ik blijf er voorlopig vanaf. Als ik er echt aan moet prutsen doe ik wel een hardware reset en hoop dan dat 'admin' weer werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan