internet delen via draadloze verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

testoboy

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Berichten
252
iemand heeft een laptop met internetverbinding via netwerkkabel, de laptop kan draadloos ook op internet (centrino)
kan deze laptop via een prog of zo internet delen via draadloos en aan een andere laptop in de kamer internet geven,

of kan dat met gegevens overdracht? een netwerkje maken via draadloos met 2 pc's?
 
Het eenvoudigste is een router op de internetverbinding steken.

Maar omdat de laptop draadloos op internet kan (ik veronderstel met een ingebouwde modem), kan je via je laptop met een draadloos thuisnetwerk met de andere pc ook op het net.

De instellingen moeten wel juist zijn.

Deel je internetverbinding op je laptop.

Geef de netwerkkaart van je laptop volgend ip : 192.168.0.1 en submasknet 255.255.255.0

Sluit je andere pc met een kabel of draadloos aan op je laptop.

Ik heb wel het gevoel dat hier nog iets ontbreekt, maar kan mij niet herinneren wat. Iemand anders zal deze informatie wel aanvullen en/of verbeteren mocht er iets niet kloppen.

Greetz : Jer:cool:en.
 
Ik heb ook zo'n soort probleem. Ik heb een pc die met een directe kabel via de netwerkkaart het internet opkan. Nu wil ik binnenkort online via Nintendo Wifi Connection. Er komt komt een USB-stick in de winkel te liggen, maar ze zeggen dat het ook via je draadloze netwerkt kan. Dat klopt ook. Alleen heb ik geen router maar wel een PCI-wifi kaart die al in mijn pc zit.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn pc als router dienst gaat doen? Ik wil dus dat de internetverbinding via de netwerkkabel door wordt gegeven aan het wifikaartje. Is dit uberhaupt mogelijk?
 
Met wifi heb ik geen ervaring, maar het zou wel eens kunnen werken door de internetverbinding gewoon te delen. Zeker ben ik hier niet van.

Greetz : Jer:cool:en.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan