opname van videorecorder lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patten

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2003
Berichten
23
Hallo, ik zit met een probleempje. Ik heb al vaak analoge videobeelden van mijn video8camera op mijn harde schijf gezet, en dit zonder noemenswaardige problemen. Nu wou ik hetzelfde doen vanaf mijn videorecorder, en dit lukt niet. Ik snap het niet goed, aangezien ik met precies hetzelfde type composietkabels dien te werken als met mijn ouwe camera. Ik zet de analoge beelden op mijn harde schijf m.b.v.studio9plus van Pinnacle, en ik sluit mijn videokabel aan op een PCTV-kaart van hetzelfde merk, en mijn audiokabel op mijn geluidskaart. Zodra ik mijn video8camera dan laat afspelen, zie ik de beelden die worden opgenomen in het previewvenster, maar als ik de videorecorder laat afspelen, krijg ik geen beeld of geluid ('t is te zeggen, alleen een blauw scherm)
Wie kan mij helpen, want ik weet echt niet wat ik verkeerd doe. Bedankt bij voorbaat voor elke reactie!
 
Hetzelfde probleem heb ik als ik wil opnemen van televisie met dezelfde kaart en hetzelfde programma.
Eenoplossing heb ik ook nog niet gevonden.

Help. :confused:

Greetz : Jer:cool:en.
 
Hallo

Weet niet of dit al is opgelost , maar vindt toch een gestelde vraag recht heeft op een deftig antwoord....
Zeker gezien het feit dat deze vraag al veeel is "bekeken" .

@ JeroenE

Een televisie bezit enkel "cinch" of scartconnectoren die bedoeld zijn als input .

Daarvan kun je dus nooit een videosignaal opnemen.

Probeer eens met een videorecorder .

@ Patten

Ik vermoed dat er een adaptor wordt gebruikt van scart naar cinch.

Er bestaan hier 2 modellen van .. video uit en ... video in .

Of je probeert eens met een video out model , of je koopt (leent ) eens een omschakelbare versie.

Peter
 
Mijn excuses, maar ik heb mij verkeerd uitgedrukt. :(
Ik bedoel eigenlijk dat de kabel rechtstreeks op mijn tv-kaart in de pc zit, en ik dus zo niet kan opnemen naar mpeg of avi.
Ik kan tv kijken op mijn pc, maar pinnacle studio 9 vindt mijn tv-kaart niet als bron om van op te nemen.
Ik hoop het nu wel juist te hebben verwoord. :confused:

Greetz : Jer:cool:en.
 
Hallo

Heb je deze vraag al eens gesteld bij pinnacle zelf ... "support" ???

Heb hier ook lang gesukkeld met een al oudere miro d.c. 10 plus kaart en x.p.

Het uiteindelijke antwoord heb ik gevonden dankzij :

http://www.digitalvideoschnitt.de/forum/

deze site is wel in het duits , maar ja , liever iets , dan niets .....

Pinnacle zelf vond dat zij geen support meer dienden te leveren , daar de betrokken kaart volgens hen "outdated" was.

Peter
 
Jammer, ik begrijp geen duits. :(

Greetz : Jer:cool:en.
 
bedankt voor de reacties tot dus ver, maar tot nu toe is het nog steeds niet gelukt. Ik heb echter onlangs een waarschijnlijk bruikbare tip gekregen. De scart-fiche die ik heb gebruikt, beschikt namelijk slechts over 5 aangesloten connectoren, en nu heeft mij iemand erop gewezen dat alle pinnetjes moeten aangesloten zijn op de scart, omdat anders alleen de audio-kanalen zouden worden doorgegeven. Ik zal me nu eens zo'n "volle" scartfiche aanschaffen en hou jullie op de hoogte...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan