kan alleen maar met de laptop op internet met de gewone pc niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Berichten
640
Nou het volgende ik heb een pc boven staan en een laptop benedeb. de aansluiting zit als volgt kabel uit de muur gaat naar het modem de kabel van de wireles lan gaat ook naat het modem en de kabel van de pc boven zit in 1 van de router (sitecom 517 router)

het ip adres van de pc boven is 169.254.28.115
en die andere is 255.255.0.0

het ip van de router is 192.168.123.179
en daar is die andere 255.255.255.0

nu zegt chello dat het ip adres van de pc niet goed is maar dat dat niet aan hun ligt.
wie weet er raad en kan mijn stap voor stap helpen

alvast heel erg bedankt.

gr carina
 
De situatie zou zo moeten zijn:

Kabel van modem naar je (draadloze) router. Vanuit de router een kabel naar je pc. Je notebook krijgt verbinding via de wireless antenne
 
Inderdaad moet het ip adres van je pc in dezelfde range zitten als de router (die ip adressen uitdeelt). Dus zoiets als 192.168.123.180
heb je in de router dhcp enabled staan (automatisch ip adressen uitdelen)
 
dank je wel voot de snelle uitleg maar zou je me ook kunnen vertellen waar ik die dhcp kan vinden in de router en hoe ik hetzelfde ip adres in mijn pc kan krijgen

dank je wel alvast
carina
 
169.254.x.x is een zelf toegekend ip-adres dat simpelweg betekent dat je pc geen ip-adres kan verkrijgen van (in dit geval) de router. chello staat daar inderdaad buiten.

Je kunt met je laptop inloggen op je router door de gateway van je router in de adresbalk van je browser in te voeren. Wellicht is dat 192.168.123.1, maar kijk het even na. Je kunt dan checken of dhcp enabled is.

Er zijn nog vele andere mogelijke oorzaken voor dit probleem (firewall, stekkertje kapot, verbindingssnelheid van je netwerkkaart etc etc), maar kijk dit eerst even na.
 
Hoi

ik heb alles nagelopen en ik heb op de pc wel verbinding maar kan geen sites openen omdat dat ip adres niet klopt.
maar ik weet niet hoe ik dat moet of kan veranderen

alles is gebeurd toen ik winxp erop heb gezet na een virus.

de netwerkkaart heb ik ook geinstaleerd en doet het ook.

help wie weet er raad

gr carina
 
hoi wat bedoel je met resetten, stekkers uit het modem en de router?

als je dat bedoelt dat heb ik ook al gedaan

gr carina
 
Nee, achter je router of modem, staat een reset knopje, heel dun..
Probeer met een schroevendraaier erop te drukken.
Dan even naar je ip broadband modem/router site ( bijv: 192.168.2.1 )
Dan effe de instructies volgen :D
 
ben nog steeds niet verder

hallo ik kan nog steeds niet op internet.

ik heb contact gehad met chello en daar werkt alles oke, dus zit het ergens bij mij, alleen het probleem is ik weet niet waar ik moet beginnen.

nogmaals.... na een virus op de pc heb ik er alles afgehaald en sinds dien heb ik geen internet meer.

in apparaatbeheer staan nergen gele vraagtekens
ik heb de volgende aansluiting..... webstar modem met telefonie vandaaruit gaat er een kabel naar de wireless lan van de sitecom 517 router en van uit de router poort 1 gaat er een kabel naar de pc waar ik geen verbinding op krijg.


wie weet er een oplossing.......

hoor het heel graag
gr carina
 
Het blijft het vreemd. Ik zou toch de netwerkkaart eens opnieuw installeren. Je kunt ook een andere kabel proberen en een andere poort op de router
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan