Lijst MP3's doormailen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deejay59

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Berichten
120
Hoi allemaal,

Ik heb een heleboel MP3tjes op mijn compie staan (en als ik zeg 'een heleboel', dan bedoel ik wel degelijk 'een heleboel' : zo ongeveer een 2.500).
Die heb ik allemaal verzameld in één directorie. Een vriend van mij had graag geweten welke MP3's ik zo allemaal in mijn bezit heb. Kan ik mijn bestandjes (dus al mijn MP3's die in die map zitten) op één of andere manier in een Word of Excel bestand krijgen (zonder ze allemaal te hoeven overtypen, uiteraard)? Als ik mijn mapje open, dan staan daar al mijn bestanden. Die kan ik allemaal selecteren (Ctrl+A) en zelfs allemaal copiëren (Ctrl+C), maar als ik dan Word of Excel open kan ik ze niet meer terug 'plakken'...
Wie helpt mij?

Alvast bedankt,

Geert:D
 
Geplaatst door Deejay59
Kan ik mijn bestandjes (dus al mijn MP3's die in die map zitten) op één of andere manier in een Word of Excel bestand krijgen (zonder ze allemaal te hoeven overtypen, uiteraard)?
Kijk even naar dit bericht.
Nadat je het programma geïnstalleerd hebt, heb je een extra item in je contextmenu.
Met Treeprint kun je de inhoud van ELKE map uitprinten of opslaan als tekstbestand, waarna je het in Excel of Word kunt plakken om verder te bewerken. (De hierboven genoemde programma's beperken zich tot muziekbestanden.)

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Open kladblok en typ daar het volgende in:

DIR /b > myfile.txt
start notepad myfile.txt

Sla dit op als filelisting.bat en zet het in je windows-map

Doe dan rechtermuisknop op een mp3 in die map en kies voor 'openen met..' en kies dan het net aangemaakte bestandje filelisting.bat

:cool:
 
Geplaatst door Tarabass
Doe dan rechtermuisknop op een mp3 in die map en kies voor 'openen met..' en kies dan het net aangemaakte bestandje filelisting.bat
Heb dit even geprobeerd, maar bij mij verscheen filelisting.bat niet automatisch in de lijst. Ik moest er naar op zoek door op de knop Overige te klikken.
Bovendien hebben oudere besturingssystemen de mogelijkheid Openen met niet standaard in het contextmenu staan - in Win98se moet ik daarvoor tijdens het rechtsklikken de Shift-toets indrukken.
Het werkte uiteindelijk wel, maar ik houd me toch maar bij Teeprint. :)

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Het werkte uiteindelijk wel, maar ik houd me toch maar bij Teeprint.

Ik kende teeprint niet, en het scriptje waar ik net mee kwam is dan ook een eigen brouwsel en werkt het goed. Eigenlijk puur uit wanhoop gemaakt aangezien ik veel/vaak complete mappen moet archiveren en niet van het bestaan van deze programma's wist. Ik ga zeker teeprint ook even bekijken gezien het freeware is.. :)
 
Geplaatst door Guus abc
Teeprint ken ik ook niet.:D Sorry voor het typefoutje - het moet Treeprint zijn.

Guus.

Bedankt allemaal.

Met "TreePrint" ben ik al een heel eind op weg. Ik heb m'n lijst reeds kunnen doormailen (interessant progje, hoor).

Nogmaals van harte bedankt en misschien tot een volgende keer:D

Groetjes,

Geert
 
Tip: Treeprint neemt standaard de extensies ook altijd mee.
Om ze in de uiteindelijke lijst kwijt te raken, plak je de lijst in Word of Wordpad. Ga dan naar Bewerken > Vervangen, typ .mp3 in het bovenste vak, niets in het onderste, klik op Alles vervangen en je houdt alleen de bestandsnamen over. :)

Guus.
 
Overigens bevat WinAmp een optie om je afspeellijst om te zetten naar een html bestand. Levert je wel een lijst op die nogal lang wordt aangezien je veel (de helft van mij) mp3's hebt . :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan