Pinnacle Studio Plus 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

francozero

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2005
Berichten
198
hoi,

ik heb pinnacle 10 geinstalleerd, de 10.1 update geinstalleerd, en de nodige activatie-sleutels ingevoerd.
toch blijf ik ontelbare problemen hebben met dit programma...
wanneer ik gewoon stukjes film (avi of mpeg2) achter mekaar plak, kan ik daar een movie-bestand (mpeg2 dvd-compatible) van maken. maar wanneer ik iets toevoeg (overgangen/effects) gaat 't helemaal mis... ik probeer al dagen een smartmovie te maken van een aantal mpeg2 bestanden, waar ik eerst een "muziek-video" van gemaakt heb... echter zonder succes...
waarom het steeds mis gaat, weet ik niet. ik heb ook al alle mogelijke instellingen in het programma uitgeprobeerd... niks helpt.

nu zal je je zeker afvragen "wat gaat er dan precies mis?", en het antwoord is vrij simpel... alles!!!
eerst heb ik dus een "muziek-video" van m'n bestanden gemaakt. dat ging al niet zonder problemen. soms gooit pinnacle me gewoon terug naar 't bureaublad voor de clip klaar is, en soms stopt ie gewoon ergens onderweg.
wanneer ik dan toch eindelijk een muziek-videootje (ca. 2 minuten) heb rond gekregen, wil ik daar dus een bestand van maken. eerst het project opslaan... en dat gaat ook al zeer dikwijls mis. maar na 4 à 5 keer pinnacle te herstarten, lukt dat dan toch...
eerst geprobeerd (minstens 5 maal) een mpeg2 dvd-compatible bestand te maken. soms stopt ie ermee, en soms crashed het programma gewoon.
dan maar geprobeerd een avi bestand te maken, met als zelfde resultaat...
toen dan maar gekozen voor een divx bestand, en daar begint ie zelfs ni eens aan...
1 keertje is het me gelukt om een mpeg2 (dvd-compatible) bestand te maken. maar toen ik dat afspeelde in winamp, bleek de helft goed te zijn en de andere helft speelde op z'n kop (???). dit heb ik ook geprobeerd in wmp, maar daar was het resultaat nog slechter. de 2de helft speelde ook op z'n kop, maar de 1ste helft (die in winamp goed was) zat vol flitsende storingen.

ten einde raad heb ik ook al de instellingen van m'n gfx kaart verlaagd, en het virtueel geheugen in windows verhoogd... alles zonder enige verbetering.

hopelijk weet iemand hier raad, want mijn fantasie is uitgeput. de enige aanwijzing die ik kreeg wanneer pinnacle stopte bij het maken van een mpeg2 bestand was dit:
export error: export manager

bij het maken van andere bestanden verscheen er niks... wat de export manager is weet ik niet, en is ook nergens terug te vinden. niet in het programma, en ook niet in de help bestanden...

alvast bedankt voor de hulp,

franco
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tarabass
Misschien het orgineel kopen?

Als je geen origineel hebt, kun je ook geen updates downen met Pinnacle.
Dus waar is die uitspraak op gebaseerd, of mis ik iets?
 
???

Geplaatst door Tarabass
Misschien het orgineel kopen?

Waar haal je de suggestie vandaan dat deze gebruiker de software illegaal heeft???

Ben geen heilig boontje, maar laten we nu er eens vanuit gaan op dit forum dat software zoals Pinnacle 10 eindelijk eens stabiel zou moeten werken.
't Is tenslotte al duur genoeg dat soort pakketten.

Mooie software als het goed werkt.
Voor die prijs mag je dan ook wel wat verwachten.
En als 't dan toch niet goed werkt, hebben we gelukkig dit schitterende forum.

Dus laten we zoeken naar oplossingen!
 
is origineel... geen warez...

toch wel raar dat mensen steeds denken dat iets illegaal is wanneer het ni werkt. eerlijk gezegd werken sommige kopien beter dan de originele programma's...
maar zoals ik al zei, het is een originele (2 cd's). ik wil gewoon proberen dit kreng aan de praat te krijgen vooraleer ik ermee terug ga. en de vraag blijft altijd of ik m'n centjes terug krijg die ik voor de activatie sleutels betaald heb. die ben ik zowiezo kwijt, volgens mij...

franco
 
De update komt met de warez-versie mee en is goed te installeren. Dat vele functies het niet doen en er veel problemen zijn in het gehackte programma is al bekent in de warez-wereld zullen we maar zeggen. Vele gebruikers van de warez-versie hebben de bovengenoemde problemen, en die zijn niet op te lossen, mits er een nieuwe crack voor uitkomt.

Daarbij was het een vraag (omdat ik bijna 100% zeker weet dat het hier om warez gaat) en is het aan de orginele poster om daar op te antwoorden. Nam het niet aan, maar vind het erg toevallig ;)


Lama ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik verbaas me wel een beetje over de problemen die er zijn met Pinnacle.
Ik gebruik het nu een jaar of 4 en heb er echt geen noemenswaardige problemen mee.
Het is wel zaak om geen andere applicaties te hebben draaien. Het liefste ook geen internet verbinding, waardoor je ook de anti-virus en firewall even uit kunt zetten.
Neem ook de minimum systeem eisen met een zak zout.
Pas toen ik van 512 Mb RAM naar 1024 Mb ging, draaide het soepeltjes.
En geduld is nu eenmaal broodnodig bij het renderen.
 
Geplaatst door Tarabass
De update komt met de warez-versie mee en is goed te installeren. Dat vele functies het niet doen en er veel problemen zijn in het gehackte programma is al bekent in de warez-wereld zullen we maar zeggen. Vele gebruikers van de warez-versie hebben de bovengenoemde problemen, en die zijn niet op te lossen, mits er een nieuwe crack voor uitkomt.

Daarbij was het een vraag (omdat ik bijna 100% zeker weet dat het hier om warez gaat) en is het aan de orginele poster om daar op te antwoorden. Nam het niet aan, maar vind het erg toevallig ;)

Het antwoord heb je inmiddels van TS.
Misschien voortaan eens uitgaan van het goede van mensen?:D
 
Geplaatst door A.J.


Het antwoord heb je inmiddels van TS.
Misschien voortaan eens uitgaan van het goede van mensen?:D

Je hebt gelijk. Ik zal me er niet meer mee bemoeien. :)
 
Je bemoeienis wordt zeer op prijs gesteld.
De benadering kan wat subtieler.:thumb:
 
de update 10.1 vind via het programma zelf, daar pinnacle erop aandringt deze te installeren. ook de link naar de update word door het programma gegeven...

en voor degene die er nog steeds van overtuigd zijn dat 't om een warez versie gaat... kijk hier dan effe:
http://users.telenet.be/zerozero/PinnacleStudio.JPG

ik dacht niet dat je zomaar een illegale kopie kan registreren...

en dan nu voor de overigen:
geduld heb ik wel, maar wat doe je als 't programma steeds vastloopt of crashed. het ligt blijkbaar niet aan MIJN kunde...
en 1024MB geheugen (2x 512MB DDR PC3200) heb ik ook, dus...

franco
 
Mmmmmmmmm.
Welke codecs heb je geinstalleerd?
En de rest van mijn tips voer je ook uit?
 
hmmm... daar zeg je wat. ik had divx 5.xx geinstalleerd, en dan nog iets wat SLD CodecPack noemt. vraag me wel ni meer wat daar zoals in zat... gewoon vergeten.
en als ik me goed herinner, werd de nieuwste divx mee geinstalleerd met pin9. bij het deinstalleren werd die er dus weer afgegooit, dus heb ik misschien geen divx meer. bij pin10 dacht ik niet iets van een divx installatie gezien te hebben, of ie deed 't zonder verwittiging...

voor alle zekerheid, welke codecs of codecpack kan jij me aanbevelen? ik heb nog wel de K-Lite CodecPack 2.54 ergens op cd staan... is die goed?
ik vond 'm hier, en daar kan je meteen zien wat er zoal in zit:
http://home.hccnet.nl/h.edskes/codecpack.htm

voorts kan ik nog proberen m'n virusscanner uit te zetten, maar voorts heb ik ni veel op de achtergrond draaien (zover ik weet)...

franco
 
Die K-lite is prima de luxe.
Loop wel even je software lijst na of er niet nog een andere pack geinstalleerd is, want dat geeft ruzie.
Ik weet niet welke anti-virus je hebt lopen,maar wanneer ik mijn Norton uitzet, loopt het allemaal wat soepeler.
Je kunt zelf ook nog het een en ander uitzetten door te kijken met msconfig
 
alvast bedankt voor de hulp... :thumb:

de reeds geinstalleerde codecs, vind ik die allemaal in add/remove programs of heb ik daar iets specifieks voor nodig? ik ben namelijk niet meer zeker van de codecs die ik ooit installeerde...
indeo video heb ik erop staan, dat weet ik zeker... moet die er ook eerst af dan?

bedankt,

franco
 
Doe maar wel ja.
Die K-lite heeft alle benodigde in dat pack zitten, dus.
Over het algemeen staan die codecs gewoon in je software lijst in Configuratiescherm.
 
hey,

bedankt voor de goeie raad, A.J....
pinnacle werkt nu prima. sorry dat 'k gisteren ni meer gereageerd heb, maar het programma liep zo goed dat ik 'r gewoon ni meer kon mee stoppen... :D
heb gelijk een hele muziek-video kunnen afwerken, met alle toeters en bellen erop, en naar mpeg2 dvd-compatible bestand geschreven.

af en toe durft pinnacle nog wel 's vast te lopen of te crashen, maar dat zal zijn omdat m'n geheugen dan helemaal opgebruikt is. daar kan ik wel mee leven...
wat wel goed is aan pinnacle, is dat ie je werk toch nog opgeslagen krijgt alvorens te quitten...

ik heb nu nog 1 klein probleempje sinds ik de k-lite codec pack installeerde... ik kan m'n mpeg2 bestanden ni meer afspelen met winamp. met wmp gaat 't wel (vroeger was 't omgekeerd)...
spijtig genoeg is winamp wel m'n favoriete player (echt volledig beeld, en met 5.1 surround enzo...). zou 't helpen als ik winamp opnieuw installeer, of gaat dat weer met de codecs knoeien?...

alvast bedankt,

franco
 
Tja, dat is echt een item om uit te proberen. Ik heb ook ooit het K=lite pack erop gehad en toen werkte WMP juist weer niet. Ook Moviemaker werkte toen niet naar behoren.
Dus dat pack erweer af en de originele van Microsoft voor WMP er weer op. Vanaf die tijd doet alles het weer goed.
Er zijn een hoop van die packs.
Dit is er ook een.
http://www.divx.com/divx/?src=toptab_divx_from_/software/index.php
 
hey A.J.,

ik heb winamp terug aan de praat gekregen voor 't afspelen van mpeg's...
ik heb 1st geprobeerd de k-lite codec pack terug te deinstalleren, maar dat hielp niks. heb 'm er dan maar terug op gezet. maar bij start/programma's van ik een snelkoppeling naar de configuratie van k-lite. daar (bij ffdshow) kan je de video en audio configureren, en ik zag bij "codecs" dat daar alle mpeg-keuzes "disabled" stonden. heb ze geactiveert door "libavcodec" te selecteren, en nu doet winamp het weer prima...

heel uitgebreid pack, die k-lite, maar wel wat zoekwerk eer alles naar wens staat... niet bepaald een "1-click" hebbedingetje...

nog 's bedankt,

franco
 
Maar beeldbewerking is ook niet bepaald een 1 click werkje!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan