digitaal over op dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

snoes

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Berichten
80
hoi,

Goh ik heb nog nooit zoveel gebruik gemaakt van helpmij.nl. tnx alvast voor alle uitleg!

oke ik heb een digitale camcorder en wil mijn filmpjes op de pc zetten zodat ik ze op dvd kan branden.
ik doe dat met behulp van windows movie maker 2.2 geloof ik, maar ik vind het beeld kwaliteit achteruit gaan.
ik heb alle opties van het programma gebruikt maar ben nog niet te vreden.
de hoogste krijg ik niet eens op een dvd want de size is dan te groot.

is er ergens een beter programma die gewoon het beeld zo laat dan dat hij is????
hij hapert niet maar wel een beetje sneeuwig.

ik hoop dat jullie wat weten.

mvg:thumb:
 
pinnacle studio wordt hiervoor door de meesten gebruikt, is eigenlijk vrij simpel met veel extra's om menu's en overgangen te maken, neem eens een kijkje op www.pinnaclesys.com

ook Adobe Premiere is hier fantastisch voor, eerder duur en moeilijk om mee te werken
 
Ik ben er momenteel net mee bezig, dus ik kan je wel even uitleggen hoe ik het doe :D

Met Windows Movie Maker opnemen naar je harde schijf. Denk er hierbij om, dat je het opslaat als DV-AVI en niet "Beste kwaliteit voor afspelen op deze computer". Dan wordt het namelijk in niet te beste kwaliteit opgenomen (wmv). Bedenk wel dat je aardig wat harde schijf ruimte nodig hebt (zo'n 12 GB per uur).

Eventueel kun je de film bewerken met Windows Movie Maker, maar wil je hierbij veel mogelijkheden, dan zul je idd een pakker als Pinnacle of Adobe moeten gebruiken.

Vervolgens de film coderen naar het mpeg-2 formaat. Dit is het formaat wat op een DVD hoort. Dit coderen kun je doen met TMPEnc. De codeerfunctie naar mpeg-2 is de eerste 30 dagen gratis. Na een beetje illegaal zoeken, is dit vast wel op te rekken ;)

Daarna kun je met TMPEnc DVD Author menu's en scenes maken, om 'm vervolgens met Nero naar een video DVD te branden.
 
het is me gelukt met nero vision.
het werkt perfecht!!!

bedankt voor alle reacties!.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan