splitten van MP3-bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beowulf

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2001
Berichten
53
Goedemorgen,

ik heb een MP3-bestand van zo'n 100 MB en wil dat
als WAV-bestand op een CD branden.
Dat gaat dus niet en moet het bestand gesplit worden.
Weet iemand hier een handig programmaatje voor?

Alvast bedankt,

Beowulf:thumb:
 
Dank je wel.

Alleen krijg ik na selectie in MP3 Splitter van een mp3-bestand de melding "Unable to open file. Unknown error".

Het is volgens mij een normaal mp3-bestand dat ik ook gewoon kan afspelen.

Beowulf:thumb:
 
Nou het was even zoeken, maar ik heb Direct WAV MP3 Splitter kunnen downloaden. Het is wel een trial versie en na enig prutsen heb ik het pas kunnen gebruiken.

Beowulf:thumb:
 
Vergeet niet dat je je mp3 NIET hoeft om te zetten in WAV. Dat doen de meeste brandprogramma's zelf.
Welk brandprogramma heb je?

James:)
 
Ja, dat weet ik. Maar ik wil sommige bestanden als WAV hebben om ze zo op mijn cd-man af te kunnen spelen.
Ik gebruik Nero en die maakt inderdaad automatisch - als je die optie tenminste aangeeft - een WAV-bestand van een MP3-bestand.

Groet,

Beowulf:thumb:
 
Als je een audio-cd wil hebben, die afspeelt op je stand alone cd-speler, dan moet je een audio cd compilatie kiezen, tis eigenlijk geen kwestie van instellen, het is altijd zo dat het wordt omgezet wordt naar wav.

Voor een mp3-cd natuurlijk niet.

James:)
 
Nou, altijd naar WAV...
Als je voor de optie Data kiest, dan brandt Nero keurig MP3-bestanden.

Groeten,


Beowulf:thumb:
 
De vraag was of iemand een programma wist waarmee je MP3-bestanden kunt splitten. Ik heb een concert van The Doors dat zo'n 100 MB groot was en dus niet op 1 cd (als WAV-bestand) gebrand kon worden. Door het MP3-bestand te splitten heb ik nu twee CD's met ieder een helft van het concert (als WAV-bestand en dus geschkt voor mijn diskman). Natuurlijk houd ik ook de MP3-versie.
Mijn vraag is dus al beantwoord en opgelost.

Groet,


Beowulf:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan