Geen ping naar router - wel verbinding, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

phenssen

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2005
Berichten
9
Hallo iedereen!

Ik heb jullie hulp hard nodig! Ik heb een netwerk thuis met een router waarop 4 pc's zijn aangesloten. 3 van de 4 pc's hebben gewoon verbinding, maar de 4e is het probleem: deze krijgt geen verbinding met internet, terwijl de connection wel established is.

Ik kan van deze pc niet eens pingen naar het home-adres van de router. Als ik dit probeer krijg ik een 'time-out bij opdracht' oftewel 'request time-out'.

Ik heb inmiddels er al heel wat uren van fora lezen opzitten en inmiddels heb ik al veel geprobeerd zoals het fixen van Winsock, ipconfig /renew, etc. noem het maar op.

De pc krijgt wel gewoon een IP toegewezen door de DHCP van de router. Alleen krijg ik er dus niets van binnen: geen internet, en ik kan er niet naar pingen.

Ik hoop dat iemand advies heeft!
 
Oja, ik gebruik op die pc geen firewall, en via geen enkele applicatie krijg ik internet binnen. Ik kan vanuit die pc ook niet op de router komen als ik gewoon het ip adres van de router in IE intyp.
 
en nog maar een toevoeging: de kabel is niet het probleem - ik heb het met verschillende kabels getest.
 
Het lijkt erop dat windows een beetje eigenwijs is geweest, je hebt naar mijnsinziens de verkeerde ip adres instellingen. Schakel je netwerk verbinding eens uit en schakel hem vervolgens eens in, en probeer dan alsnog eens te pingen.
 
Dat heb ik vele malen geprobeerd vandaag maar zonder succes - het is trouwens gewoon XP voor de volledigheid.

Netwerkkaart heb ik al ge-deinstalleerd en herinstalleerd.
 
heb je al eens een andere lan poort gebruikt op je router?

Heb je bij je herinstallatie van de driver, de laatste nieuwe driver geprobeerd?
 
Laatst bewerkt:
dat ook, en router gereboot, terug naar fabrikantsinstellingen, maar dat bood ook geen uitkomst
 
kan je iets meer info geven over de ip instellingen, merk en type router.

Branden de lampjes van de router wel, meer specifiek, brand het lampje van de lan poort op de router waar je die pc wat geen netwerk verbinding krijg, wel?
 
Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: D4YHV71J
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : wanadoo.nl

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: wanadoo.nl
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Intel(R) PRO/100 VE Network Connection
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0F-1F-BA-FA-82
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.123.151
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.123.254
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.123.254
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 194.134.5.5
194.134.0.97
Lease verkregen . . . . . . . . . : dinsdag 1 november 2005 23:06:57
Lease verlopen . . . . . . . . . : dinsdag 8 november 2005 23:06:57


Alle lampjes werken en staan aan. Het is een xDSL/Cable router van Sitecom.
 
Welke poort op je router gebruik je voor de 4e pc?

Als het goed is zijn er 5 poorten op de router, 4 "gewone" en een uplink.

In de "gewone" poorten moeten rechte netwerkkabels en als je de uplinkpoort gebruikt moet daar een gekruisde (crosslink) kabel in.

Als je de kabel omdraaid van de betreffende pc, heb je dan nog steeds wel verbinding, of krijg je dan de melding dat één van de netwerkkabels niet is aangesloten?
 
Ik heb alle poorten onderling verwisseld, allen met hetzelfde resultaat dat het nog steeds die computer blijft.

Ik heb de kabel omgedraaid en tevens ook een andere kabel geprobeerd.

De verbinding wordt wel gewoon geconstateerd - 'een van de netwerkkabels is niet aangesloten' krijg ik alleen als ik de kabel uit ofwel de router ofwel de pc haal.
 
Het lijkt erop dat ik hetzelfde probleem heb. Mijn gegevens: kabelprovider: @Home
Router: Sitecom DC202v4
Ik heb de meeste acties, die genoemd worden in dit forum, ook ondernomen, zonder resultaat.
Het probleem is zo'n drie weken geleden ontstaan, na installatie van McAfee Internet Security 2005 v.7. Dit heb ik inmiddels al een keer verwijderd zonder resultaat. Toch vraag ik me af of het mogelijk is dat de McAfee software op de een of andere manier de verbinding van de router, naar de computer heeft geblokkeerd. De andere computers in het netwerk - zonder McAfee software - hebben geen verbindingsproblemen.
Het is overigens niet zo dat ik nooit een internetverbinding heb. De verbinding is meestal dusdanig traag dat je rustig eerst kunt gaan eten voordat de pagina, die je wilt bekijken, geopend is (en ik heb een "snelle" breedbandaansluiting). Op andere momenten heb ik helemaal geen internetverbinding. Het lijkt ook of het probleem steeds groter wordt, d.w.z. de snelheid steeds langzamer en steeds vaker geen verbinding.

Is het probleem bij de vraagsteller al opgelost of is er al iemand die een oplossing heeft voor het probleem?
 
Hallo lotgenoot ;)

Nee mijn probleem is nog niet verholpen. We hebben wel gelijksoortige oorzaken van het probleem: die van mij is ontstaan na het installeren van een ZoneAlarm firewall update.

Het probleem is bij mij tijdelijk verholpen geweest al duurde dit niet langer dan een paar uur, maar misschien dat het wel permanent bij jou werkt? Bij de eigenschappen van de Netwerkverbindingen heeft het de-installeren en herinstalleren van de protocollen en het extra TCP/IP versie 6 protocol geleid tot het resultaat dat het een paar uur werkte. Na een herstart van de computer was helaas de situatie weer de oude en nu heeft die herinstallatie geen effect meer.

Ik zit dus nog steeds op hetzelfde punt vast. Heel bizar is het.
 
Een herinstallatie van Windows XP heeft het verholpen, al was dit natuurlijk het laatste redmiddel
 
Daar was ik al bang voor. Zulks werd mij al voorspeld in de computershop in de buurt. Ik wacht alleen nog even een reactie van McAfee af. Daar heeft men kennelijk ook niet zo snel een antwoord op het probleem, gezien het feit dat ze al 2x zoveel tijd nodig hebben om te reageren dan de beloofde 48 uur.
Al proberend en uitsluitend heb ik voorlopig de indruk dat het de computer niet lukt om via de router op de goede manier een IP-adres toegewezen te krijgen (een verbinding, zonder router lukt prima). Ik vraag me af of een herinstallatie van XP een blijvende oplossing kan bieden, zolang ik McAfee op de computer heb staan. Ik vind het toch wel prettig om een antivirusprogramma en een firewall te gebruiken. Als er nog een andere oplossing komt dan het herinstalleren van XP zal ik het hier laten weten. Mochten er nog ideeën zijn, dan zijn ze welkom.
 
Ik heb XP opnieuw geïnstalleerd, ook zonder resultaat. Maar het probleem is inmiddels wel verholpen, met een nieuwe router.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan