• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Boekhouden in Excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

xtentic

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
307
Zijn er mensen hier die daar aan doen? en evetueel goede tips/voorbeelden hebben? heb reeds gezocht op google maar kon geen goede voorbeelden vinden die ik kan gebruiken voor een eenmanszaak :)

Mensen please help!
 
Zou kunnen.
Echter ben je even zoet om het op te zetten.

Bovendien moet het voor de belatsing aan bepaalde eisen voldoen.
Voorts dien je goede en juiste grootboekrekeningen aan te maken, met verdichtingen.

Een Balans en Winst&Verlies moet je uit kunnen draaien.
En natuurlijk je BTW.
En overzichten van Debiteuren en Crediteuren.
Indien je zaken doet met het buitenland heb je met intracommunautaire leveringen te maken en dit moet apart verwerkt worden.

De tijd die er in steekt om iets in exel op te zetten kun je beter aan iets nuttigs besteden, bv een website maken voor je onderneming.

Voor het geld hoef je het niet te laten om een boekhoudprogramma aan te schaffen.
Kijk maar hier:
http://www.snelstart.nl/index2.php

Gewoon een demo aanvragen.

Davilex heeft soortgelijk iets http://www.davilexbusiness.nl/producten/account/
doch die vind ik minder prettig werken.
Bovendien hebben ze geen voordelige versie meer zoals enige jaren geleden.


:cool:
 
bij de naam Davilex voor een boekhoudpakket krijg ik de kriebels. heb er eens mee gewerkt en dat was en drama.
boekhouden in Excel zou ik ook niet adviseren.

er zijn redelijk betaalbare boekhoudpakketten. Snelstart is er een van, maar ook Queen van Quadrant software is een optie (heb ik ook mee gewerkt) (www.quadrant.nl) De prijs is zo rond de € 300.








administratiekantoor janssens (janssens-abc@hotmail.com)
 
boekhouden eenmanszaak

waarom overleg je niet met je accountant; in veel gevallen is het interessant aansluiting te zoeken bij zijn pakket; snijdt het mes aan twee kanten: heb jij goede support en kan hij sneller werken (dus lagere accountantskosten).....

(goede ervaringen heb ik in dit verband met de boekhoudprogramma's van AccountVieuw en die van Unit4, beiden incl. orderregistratie, fakturering en managementinformatie)
 
Accountview en Unit4 zijn nu ook weer niet de goedkoopste pakketten!

het is idd raadzaam om je accountant (als je die hebt) te raadplegen.

mijn ervaring is wanneer klanten zelf de administratie verzorgen er (soms) meer nawerk in zit en het meer tijd kost.

als iemand in Excel wil gaan boekhouden, dan ga ik er vanuit dat je weinig boekhoudervaring hebt. Dan zou uitbesteden ook een optie zijn.
 
Hallo May,

Dat zou best kunnen, deze kwam ik tegen.
Ik ben benieuwd of hij er wat aan heeft, dit is door een prof gemaakt.

Mvg. Hoornvan
 
Sorry, bovenstaand bericht is niet juist. Op de site staat wel een kasboek in Excel, maar ik betwijfel of dat voor u geschikt is...
 
Harry Veen, dat je enthousiast bent, vind ik OK... Maar dat je nog een reactie plaatst bij een vraag van 30 november 2005, vind ik belachelijk!!!

Groet, Leo
 
En dicht.
slotje.gif
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan