dvd kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

van.beurten

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
530
Sinds kort een nieuwe computer. P4 met Wxp. 2 grote harde schuiven en een dvd brander en een cdrom speler die ik heb laten overzetten.
Nu wil ik voor eigen gebruik dvd's kopieren, ik weet alleen niet hoe.......
Wie kan me verder helpen?
Met groet!
Bernadette
 
Tsja.... wel een hele algemene vraag hoor, maar ik zal even wat basisbeginselen vertellen.

De hardware:
minimaal benodigd een DVD-brander (goh.. wie had dat verwacht... :D )en ongeveer 5 GB vrije ruimte op je harde schijf

Software:
Een brandprogramma zoals bijvoorbeeld Nero
Een programma om DVD's te "rippen" en eventuele kopieerbeveiligingen te omzeilen, bijvoorbeeld DVD-Decrypter. Er zijn ook programma's zoals CloneDVD die beide in één hebben, maar (in mijn bescheiden ervaring) blijft DVD-Decrypter toch het beste.

Media:
Tja... een DVD+R of DVD-R, net wat je brander ondersteunt. De meeste nieuwere branders kunnen overigens met beide overweg, maar meest gebruikt is DVD+R. Let ook op dat je een goed merk gebruikt, zoals Philips, Kodak of Ricoh. Goedkope schijfjes zijn vaak fout- en krasgevoeliger.
Dan is er natuurlijk nog de vraag of je een sigle- of dual layer schijfje gebruikt. Voorbespeelde DVD's bevatten meestal rond de 8GB aan data. Op een single layer schijfje pas 4,7GB, op een dual layer 8,4GB.
De dual layer schijfjes zijn daarentegen veel duurder. Oplossing is om eenvoudig de film op de originele schijf te comprimeren, totdat hij op een single-layer schijfje past. Dat leidt slechts tot minimaal kwaliteitsverlies.

Branden:
Goed... en nu? Je kan bij comprimeren het beste een image van de DVD op de harde schijf zetten, waarna je deze met je brandprogramma op de DVD schrijft. Heb je een tweede DVD drive in je pc, kan je ook direct "on the fly" kopieren. Vanwege de enorme hoeveelheden data en het rekenwerk tussen het lezen op het origineel en het schrijven op de kopie is dat echter niet aan te raden.


Ik hoop dat je hier wat aan hebt....
 
Laatst bewerkt:
dus van een bestaande dvd naar een lege dvd als ik het goed lees?

In jouw geval zal het eerst naar je harddisk gezet moeten worden en van daaruit naar de lege dvd.
Volgens mij had je beter een dvd lezer erbij kunnen plaatsen inplaats van je cdrom.
Dan had je van de dvd lezer zo naar de dvd brander kunnen kopieeren.
 
als je een dvdtje wilt kopieren heb je nodig: dvd shrink een brand programma(lees nero) en als het even kan het programmaatje any dvd.
met shrink wordt de originele dvd gedecodeerd en met nero kun je deze dus weer branden op een lege dvd.
het programma any dvd (van de makers van clone) is weer zo'n fijn programmaatje dat met kopieerbeveiligingen uit de weg kan waar shrink niks mee kan. het draait op de achtergrond dus daar hoef je verder niets aan te doen. feitelijk kun je met deze 3 bijna alles kopieren, let wel bijna alles!!!! want meneer sony heeft sommige dvd's dus wel goed beveiligd waardoor je met deze 3 sommige films niet kunt kopieren, maar dat komt niet vaak voor.....
succes
 
dankjewel maar nog een vraag

Bij een poging tot branden van een duellayer krijg ik steeds in beeld dat deze schijf niet geschreven kan worden met 2,4x(3.324kb/sec)
Wat kan ik hier aan doen??
Groeten! Bernadette.
 
ik heb geen ervaring met duallayer dvd's branden, maar is de brander en de software die je gebruikt wel compatible???
 
Gebruikje wel een dual layer brander plus dual layer dvd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan