PC naar huiskamer boxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertjan

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
375
Hey allemaal.

Ik wil mijn computer aansluiten op mijn huiskamer stereo. Nu heb ik een 3.5mm aansluitkabel. Klink stekker->2xtulp stekker. En ik heb een 3.5mm Stereo->2x3.5m stereo contra.

Nu wil ik die 1naar2x 3.5 in me groene computer aansluiting doen en daar die 3.5mm aansluit kabel in me stereo doen.

Kan dit zomaar? Kan ik het volume dan flink opengooien of heb ik nog andere dingen nodig. Iemand zei namelijk dat ik dan een versterker nodig ga hebben.

dank alvast
 
Dat gaat als het goed is wel werken, je stereo zal ook wel het stukje versterker spelen. Je kan altijd nog besluiten een extra versterker er tussen te zetten als het geluid niet voldoende van kwaliteit is. Of misschien dan eens kijken naar een geluidskaart die het geluid digitaal kan aanbieden aan een andere bron. Dus via SPDIF, coaxiaal of optisch.
 
Dit zegt de site van mijn moederbord.

AI Audio (8-kanaals Audio)
De A8N-SLI heeft acht kanalen audio-output met coax en optische S/PDIF-connectoren, ontworpen om uw luisterervaring te maximaliseren. AI Audio biedt tevens “Jack Sensing” en “UAJ” functies. “Jack Sensing” detecteert automatisch eventuele incorrecte aansluitingen en waarschuwt gebruikers hiervoor. De “UAJ” functie maakt zowel input- als outputfuncties mogelijk op alle aansluitingen, en maakt daarmee een definitief einde aan de verwarring over Line-in, Line-out en Mic-aansluitingen.


Hoe zit dat S/PDIF dan? Welke kabels heb ik nodig dan?
 
Dan moet je stereo dat wel ondersteunen, en dat zijn speciale kabels. Waar ze je in de meeste audiozaken wel aan kunnen helpen. Weet zo snel niet of er ook nog een of andere "speciale" naam is voor die kabels.
 
Wanneer je een gewone Hi-fi set in de huiskamer hebt staan moet je niet moeilijk gaan lopen doen met peperdure kabels.
Gewoon vanuit je PC een mini-jack plug naar twee maal tulp en die laatste gaan in de aux van je hi-fi versterker.
Wanneer je dit aansluit PC en Hi-fi uit. Daarna pas aan zetten ivm. kortsluiting op je geluidskaart.
Waar je die mini-jack voor je PC in doet hangt van je geluidskaart af. Bij voorkeur in de line-out

Succes
 
De lengte van de kabel moet ook niet extreem zijn en de beide apparaten moeten op dezelfde fase zitten [dezelfde groep in de lichtmeterkast] anders krijg je er een prachtige 50Hz "bas" bij... bij grotere afstanden [meer dan 10 meter] kun je beter zo'n draadloos kastje kopen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan