Windows XP formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bleuy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2005
Berichten
2
Ik wil mijn pc formateren (Windows XP) maar,....
Ik heb een nieuwere versie op mijn pc staan, dan dat er op de cd staat. Hij (de pc dus) geeft de melding dat ik het systeem niet kan formateren. Kan ik nu ook via Dos formateren, met het commando. "format c: , als ik dit doe / probeer dan vraagt hij om een volume naam, wat moet ik hier invoeren?

Is het uberhoudt wel veilig als ik via Dos Formateer ?

Bestandsysteem is FAT32.

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Laatst bewerkt:
Dat hoeft ook via met format, je kan dit in de setup van windows (via CD) zelf doen... wanneer je de partitie selecteerd kan je die verwijderne, weer aanmaken en formateren maar!
 
Oke, ben er nu eindelijk achter.... dat ik via de rechtermuisknop de C schijf kan formateren, maar dan heb ik alleen de optie om dit via het bestandsysteem NTFS te doen, terwijl hij nu FAT32 is. Buiten dat is mijn C schijf opgedeeld in een D & E schijf. Als ik nu C formateer worden deze dan ook geformateerd, zoniet, moet ik dit dan alsnog doen....

Zoals je hieruit kan opmaken, kun je wel zien dat dit mijn eerste format wordt........kan / wil iemand mij een beetje een uitgebreide 'handleiding' geven wat te doen, en welke stappen ik moet doorlopen, voor een goed resultaat..?

Bvb dank.
 
welkom bij helpmij.

Zorg in je bios dat je vanaf cdrom kunt opstarten.
Doe je cd van xp in de cdrom start de computer op en druk op een toest als daar om gevraagd word.
En begin dan met lezen wat er allemaal in het blauwe sherm komt te staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan