Router probleem..de een wel..ander niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Berichten
892
Wij zitten met zijn vieren in een huis aan de kabel..en een sitecom router...

Mijn internet heeft het gedaan, maar nu niet meer terwijl mijn huisgenoot het nog wel kan. Ik heb haar instellingen vergeleken met de mijne en het viel me op dat ze een heel andere IPadres en standaard gateway en zo heeft dan ik..die van haar beginnen met 82... en die van mijn gewoon met 168... Bovendien heeft zij alleen bij de verbindingen een LAN vewrbinding ding..en ik ook nog een internet gateway icoontje die op disabled staat...maar ik krijg hem niet op enable.. mocht dat al helpen. Mijn andere huisgenoot heeft dus hetzelfde probleem..ook niets en ook dezelfde soort adressen als ik... iemand een idee wat er aan de hand is..? thanks
 
Wat een logische oorzaak zou kunnen zijn is dat de kabel die binnenkomt van het kabelmodem niet in de WAN-poort van de router zit, maar op de uplink of een gewone switch-poort. Daar lijkt het wel op namelijk.

Want als het goed is moet je ip-adressen in de reeks 192.168.x.x krijgen ... nu krijg je waarschijnlijk 169.x.x.x, en dat is een reeks die windows gebruikt als ie geen correct adres kan verkrijgen.

Dus ik zou dit even controleren ... en anders eens in het router-menu proberen te komen (is gelijk aan http:// en daarachter het ip-adres van je default gateway) En kijken of die niet per ongeluk op bridging ingesteld staat.

Maar omdat steeds maar eentje online kan is de eerste optie, dus de verkeerde poort, het meest logische.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan