1 printer delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

grandpabear

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2005
Berichten
2
Ik heb net een tweede computer aangesloten op de bestaande netwerkverbinding (LAN) - beschik over 1 printer HP psc 2110 met een USB-aansluiting naar 1ste computer - de tweede comp. is echter een laptop met andere aansluiting ( type scart ) - bestaat er een mogelijkheid om de printer toch op beide computers te laten werken ? :rolleyes:
 
Welkom op de Helpmij!

Ja, je geeft in je vraag het antwoord eigenlijk al "Delen".
Klik rechts op de geinstalleerde printer (hoofdpc waarop de printer fysiek is aangesloten) en kies voor "delen".
Op de 2e pc kies je vervolgens voor installeren / toevoegen nieuwe printer en vervolgens (middels de Wizzard) kies je voor "netwerkprinter", beantwoord nog een paar (Wizzard)vervolgvragen en het zou moeten werken........
 
Hey bedankt Pasja voor de snelle reactie ! Jouw oplossing betreft echter de software-instelling, heb ik begrepen en die natuurlijk ook moet aangepast worden. Mijn grootste probleem echter is de bedrading van/naar de printer zelf : die heeft maar één USB-uitgang : bestaat hier de mogelijkheid tot een soort van verdeelstekker met verschillende stekkers aan het andere eind ??
 
Da's nou de grap, dat hoeft niet als het een gedeelde printer is..........

Als 'ie gedeeld is, dan is 'ie gewoon te gebruiken vanaf de 2e pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan