Bij renderen film valt CPU dood.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hajacaeswe

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2002
Berichten
393
Bij film maken in Pinnacle valt mijn CPU dood. Hij gaat dan van 100 wat vrij normaal is met renderen plotklaps na 4 of 0%, waardoor het renderen niet meer verder kan, het programma Pinnacle geeft de pijp aan Maarten. Weet iemand hoe ik de CPU 10 of 11 uur rustig kan laten draaien. De service op achtergrond, virusscanner e.d. staan uit. Wie kan mij helpen?
Alvast hartelijk bedankt.
 
Wordt de boel niet te warm, waardoor de CPU de geest geeft?
 
Dar ben ik weer, en jij blijkbaar ook.

Het gaat dus nog steeds niet, wat jammer.

Had dan wel een berichtje verwacht, maar goed.

Meestal gaat het niet goed met pinnacle als hij 100% vreet (tenzij je een pentium III hebt).

Je kunt in taakbeheer hem een lagere prioriteit geven. Dat maar dat zou niet nodig moeten zijn.

Ik denk niet dat je CPU trouwens dood valt, dan krijg je meer ellende. Ik denk dat Pinnacle dood valt. Kun je zien door in taakbeheer (bij processen) op het kopje CPU te klikken, dan komt degene die het meest beslag legt boven aan te staan.

Eric.
 
Pinnaacle is inderdaad HAANTJE DE VOORSTE. PC wordt binnenkort helemaal nagekeken. Ondertussen dat ik dit bericht plaatste kreeg ik een goede tip van iemand im mijn project in meerdere stukjes op MPG te berekenen en naderhand met een ander bewerkingsprogramma te branden. Een hoop werk, maar beter dan dat alles veroren is.
Voor Eric.
Ik had het virtual geheugen teruggeschroefd naar 2500 mb, maar dat ging ook niet zo goed.
Nu heb ik windows alles zel laten beheren op alle schijven, daar krijg ik wel een gigantich virtueel geheugen van, maar dat werkt ook niet. Ik ga toch maar tien kleine filmpjes maken en dan in een ander programma branden.
De CPU oplossing weet ik nog niet, want hij wordt toch niet te heet.
 
Ik zal nog eens mailen

Ik heb je rapport nog eens na gekeken en ik kom een Pinnacle MarvinBus tegen (wat dat ook mag zijn).

MAAR ik zie geen pinnacle hardware en Mpeg renderen zonder Hardware Encoder, is mij nog niet gelukt.

Sterker ik zie ook geen software encoder in je rapport, en die zouden het trouwens pas doen bij P4 3 gig en hoger. Wat de grens bij AMD is weet ik niet (ben een AMD groentje).

Eric.
 
Ik ben eens aan het spitten geweest in de Pinnacle fora en FAQ's, daar komen een aantal dingen naar voren.
1-blijft het project direct aan het begin van het renderen hangen? (besturingsprogramma probleem of probleem in pinnacle prog zelf)
2-hangt random (defragmentatie probleem, powermanagement probleem (b.v. harddisk of videokaart wordt gestopt na X minuten), achtergrond services)
3-blijft het project op precies dezelfde plek hangen? (projectprobleem, b.v. beschadigde frames)

ad1-dat is redelijk uitgesloten door een nieuwe install, alleen codec packs van Media/movieplayer (of andere videoediting software) willen nog wel eens roet in het eten gooien.

ad2-kijk eens in je powermanagment van windows en je bios of er niet iets uitgeschakeld wordt na X tijd.

ad3-ga opzoek naar de beschadigde frames.

Alle 3 genoemde problemen kan je testen door het standaard bestand photoshoot.mpg dusdanig samen te stellen dat het ongeveer dezelfde grootte heeft als het probleem project.
Overigens kom ik ook regelmatig tegen dat een menu langer dan 15 minuten ook altijd voor render problemen zorgt. En natuurlijk zorg dat je alle update van studio 9 hebt geïnstalleerd.

Geen kant en klare oplossing, maar misschien toch een beetje hulp.
 
Het is gelukt. Hiep ****a.
Het origenele project (" opgeslagen als" )zonder menu. Dit zonder menu in mootjes gehakt.
Mpg render gebruikt.
Dit 8x herhaalt. (Dus filmpje 1 zonder menu, filmpje 2 zonder menu enz).
Een nieuw project aangemaakt in Pinnacle.
Filmpje 1 tot 8 ingevoerd naar tijdlijn. Overlappingsstukjes weggeknipt. Nieuw menu gemaakt en film rechtstreeks op DVD laten branden. En met goed resultaat. Pinnacle rendeerde het hele project in ongeveer 1 uur met branden erbij.

Voor de CPU op de hele film ben ik nog niet uit. Zelfs bij filmpjes van 10 min. viel de CPU weg na 5 min.

Als het met de muziek toevallig uitkwam kon ik ze toch gebruiken. Ik ben wel omslachtig te werk gegaan, maar toch sneller dan weken kl....n.
Mensen allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken.

Weet iemand nog wat van de CPU dan hoor ik het nog wel. Tot zo ver is mijn film maken opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan