opschonen van MP3's

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexus

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2005
Berichten
34
Hoi,

ik heb een aantal jaren vrolijk gedownload via Kazaa. Dit heeft een hoop leuke, maar ook veel dubbele en corrupte bestanden opgeleverd.
Dit was nooit zo'n probleem tot ik een I-pod kreeg...Een superhandig ding en de muziek is prima te beheren via I-tunes. Alleen dan moet alles wel netjes per artiest en album geordend staan. Hier begint dus het probleem.
Ik wil heel m'n oude mp3-verzameling ordenen en screenen voordat ik alles in I-tunes importeer. Daarnaast wil ik ook dat het duidelijk is in m'n I-tunes lijst welke nummers er van Kazaa komen en welke ik direct heb geimporteerd. Dit nml omdat ik dan een 2e keer dubbele nummers kan verwijderen in I-tunes.
Wie heeft er suggesties voor goede programma's waarmee dit redelijk eenvoudig kan? Ik weet dat er veel tijd in gaat zitten, maar een makkelijk programma zal dat zeker verkorten.

Alvast bedankt.

Lexus

ps. Ik had al gezocht via google maar kon niet heel veel nuttigs vinden en wist ook niet wat handig was en wat niet...
 
Zelf heb ik al zo'n 15 Gb handmatig gesorteerd en heb er nog ongeveer 20Gb te gaan.
Een werkje van (heeeeel) lange adem dus.
Zo'n progje zou inderdaad interessant kunnen zijn.

Greetz : Jer:cool:en.
 
Tag & Rename: Met dit progje kan je mp3's vliegensvlug sorteren op album/jaar/naam/artiest etc.etc.

link1 link2
DbPoweramp musicconverter + Powerpack: Laat je vliegensvlug de Id3-tags aanpassen/aanmaken gewoon onder je rechter muisknop.

link1 link2


Tip: om aan te geven dat een mp3 uit kazaa komt is dat heel makkelijk te doen via een ID3-tag.
 
Zullen we proberen. Dank je wel Tarabass. :thumb:

Greetz : Jer:cool:en.
 
Ga ik zeker gebruiken, bedankt. Ik heb nu 'n programma gevonden waarmee in ook dubbele nummers kan verwijderen en die corrupte nummers verwijderd. Dit heet Easimp3. Werkt wel redelijkt. Waar ik het eigenlijk voor gedownload had is omdat het ook verbinding zou maken met een online database, die ik ook van Itunes herkende (gracenote DBB??of zo iets?). Dit leek mij bijzonder handig, omdat ik hoopte dat dan een deel automatisch aangepast kon worden. Ik heb alleen nog niet uitgevonden hoe it moet. Ik ben nu eigenlijk op zoek naar een programma waar dat wel mee zou kunnnen. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

groet,

Lexus
 
Musicbrainz Tagger

"It will search their online database for the song/album. And if it's not there, it has the option to search within FreeDB server.

What is so unique about this tag editor? Well, each song ppl write the tag to, are assigned something like a hash [ TRM they called it ].

It will search for [songname - artist - title - song length - and similarity ] within their server and if one of these category is mismath, you will be presented with all the song that might be the song.

And if no similarity found [ even if there are similarity found ], you have the option to search within FreeDB server [ freeDB is CDDB server - only for free ].Auto Rename using ID3 also possible."

Zoiets :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan