.jpg-bestanden niet te openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

poekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Berichten
799
Hoi een ieder.

Ik heb hier een aantal foto's die niet willen openen . Ze zijn gewoon met de camera gemaakt waarmee ik ook de andere 2000 foto's heb gemaakt die wel gewoon openen. Ik heb verschillende programma's geprobeerd, zonder succes. Weet iemand of er een programma is om dit soort corrupte bestanden te openen?

bvd

Poekie
 
Om wat voor bestanden gaat het en waarmee heb je al geprobeert ze te openen??

Welke Windows heb je??
 
@ rve123

Zie titel van de vraag, Jpeg dus.

Jpeg bestanden zijn gecomprimeerde bestanden, een her berekende versie van het origineel dus.
Zodra dit niet compleet is 'corrupt' dan is het niet terug ter berekenen naar het origineel.

De reden dat je corrupte jpegs hebt komt soms omdat je je camera te snel na de opname uitzet, dus voordat de jpeg gesaved is op je memory kaart.
Of soms omdat je battery bijna leeg is.
 
Laatst bewerkt:
Nou dat is dan mooi balen :( Het zijn 12 bestanden op een rij, achter elkaar gemaakt, dus dat te vroeg uitzetten zal niet echt opgaan hier, maar ja.
Bedankt iig.
 
En diezelfde collega (ikke) heeft hem nu er af gekickt....
 
Je kunt ze openen met wordpad. En dan in het menu beeld > opties > terugloop volgens venster aanvinken.

Je ziet dan de inhoud die ongeveer met ÿØÿà JFIF begint, daarna is er nog wat 'leesbare' Exif info en de rest is gezellig chaotisch.

Als je echter blokken tegenkomt die er regelmatig uitzien als ßßßßßßßß... dan is dat currupt.

Zo kun je inschatten in hoevere ze beschadigt zijn en of het zin heeft naar verdere mogelijkheden te zoeken ze te openen.

~/~

@gezina, de x'jes linken, onbedoeld natuurlijk :), nog steeds naar een 'site'.


Vr.Gr. Egel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan