veel extensies veranderen MOD > MPG

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonard0

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
Berichten
140
Hallo,

Ik heb een JVC camcorder Harddisk die van elk filmpje een MOD file maakt. Wanneer je de extensie veranderd in MPG herkend bijna elk programma het bestand (zoals power dvd, win media etc) Dat is niet het geval met MOD bestanden. (is beide mpeg-2 btw)

Nu heb ik alleen meer dan honderd MOD files, en om die nou allemaal handmatig te wijzigen, is me te veel werk. Weet iemand hier een oplossing/ progje voor?
 
:) Maak in de map waar je mod bestandjes staan een nieuw tekst document > rechtermuis > nieuw tekst dokument.

Open dit en vul daar in in.

ren *.mod *.mpg

Save het tekst dokument en sluit het

Verander nu het de extensie van het tekst dokument van .txt naar .bat

Start dit .bat bestandje ( dubbelklik ) en alle .mod bestandjes worden gerenamed naar .mpg

suc6 :thumb:
 
heel erg super bedankt, ik wist dat het makkelijk moest kunnen. Dat scheelt me weer behoorlijk wat moeite. :thumb:
 
het lukt me niet om die .bat te verkrijgen, je kan de tekst wel veranderen, maar het blijft een txt file :s

DIT IS NU GELUKT

maar als ik die .bat uitvoer, gebeurt er niet veel, gewoon je dos opent voor 2 seconden en tis gedaan :(
 
Laatst bewerkt:
Let op de spaties tussen ren en *, kopieer anders gewoon de regel zoals ik hem neer gezet heb:
Code:
ren *.mod *.mpg
Het bat bestandje moet uitteraard in dezelfde map staan als je mod bestandjes en let op dat ze niet op alleen lezen staan.
 
misschien helpt dit

Open cmd

ga naar de dir van de mod files

en typ dan even ren *.mod *.mpg

heeft bij mij gewerkt !!

moest meer eerst aanmelden hier voordat ik het kon intypen veel succes !!!!!
 
hoi werkt

Hoi bij mij zet hij de files mod om in mpeg maar geen geluid wat kan ik daar aan doen.
grtz en bedankt alvast voor de vorige tip :thumb:

het bestand txt opslaan als
klik op opslaan als, geef bevoorbeeld de naam: convertmpeg.bat
weizig voor het opslaan daaronder opslaan als txt naat alle files
en dan opslaan, klik daarna op het bat bestand en klaar is kees.
nu nog het geluid wie o wie wet dat ?
 
Laatst bewerkt:
Codecs

Hoi bij mij zet hij de files mod om in mpeg maar geen geluid wat kan ik daar aan doen.
grtz en bedankt alvast voor de vorige tip :thumb:

het bestand txt opslaan als
klik op opslaan als, geef bevoorbeeld de naam: convertmpeg.bat
weizig voor het opslaan daaronder opslaan als txt naat alle files
en dan opslaan, klik daarna op het bat bestand en klaar is kees.
nu nog het geluid wie o wie wet dat ?

Het lijkt mij dat je niet de juiste codecs hebt geïnstalleerd. Het ligt niet aan het converteren, want er wordt niets aan het bestand zelf gewijzigd. Download de nieuwste codes door te zoeken naar FFDSHOW op Google en instaleer de nieuwste versie.

p.s. Gebruik ook eens een spellings controle, want zoveel fouten in zo'n stukje text in niet gezond.
 
Bedankt!!!!!!

Sorry mijn foutje stekkertje van geluid was eruit alles doet het perfect :thumb: heb zelfs uitgevogelt dat het vrij invoudig is om naar avi omte zetten. :shocked:
Bedankt aan iedereen
nou kan ik vrijmakkelijk zelfs de bruiloft van mn dochter bewerken :D

fijne vacantie voor die vacantie hebben :thumb: :cool:
 
Ik heb die ook geprobeerd met TOD bestanden, krijg het wel veranderd in mpg maar krijg het vervolgens niet geopend in me verwerking programma, heeft iemand een tip voor mij!!!

Alvast bedankt
 
:) Maak in de map waar je mod bestandjes staan een nieuw tekst document > rechtermuis > nieuw tekst dokument.

Open dit en vul daar in in.

ren *.mod *.mpg

Save het tekst dokument en sluit het

Verander nu het de extensie van het tekst dokument van .txt naar .bat

Start dit .bat bestandje ( dubbelklik ) en alle .mod bestandjes worden gerenamed naar .mpg

suc6 :thumb:

Hi!

ik kan mijn extensie niet veranderen naar .txt > hoe doe 'k dit?

THANKS!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan