Hoe plaats je een klein filmpje op een website?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heatseeker

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Berichten
529
Ik heb op een gratis server een klein filmpje geupload...
Nu wil ik op een website het zo hebben dat daar al een WMP venster staat en bij aanklikken van de playknop dat hij het betreffende filmje laad en daarna afspeeld...hoe doe ik dit?

heat
 
Code:
<object id="MediaPlayer" classid="CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95" codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab##Version=6,4,5,715" width="BREEDTE" height="HOOGTE" standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..." type="application/x-oleobject">
<param name="FileName" value="URL">
<param name="TransparentAtStart" value="true">
<param name="AutoStart" value="false">
<param name="AnimationatStart" value="false">
<param name="ShowStatusBar" value="true">
<param name="ShowControls" value="true">
<param name="autoSize" value="true">
<param name="displaySize" value="false">
<param name="ShowAudioControls" value="true">
<param name="ShowPositionControls" value="false">
<param name="loop" value="true">
<embed type="application/x-mplayer2" pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/Downloads/Contents/Products/MediaPlayer/" src="URL" name="MediaPlayer" width="BREEDTE" height="HOOGTE" transparentatstart="1" autostart="0" animationatstart="0" showcontrols="true" showaudiocontrols="1" showpositioncontrols="0" autosize="0" loop="true" showstatusbar="1" displaysize="false">
</object>
Op de plaatsen van URL zet je de locatie van je film.
Op de plaatsen van BREEDTE zet je de breedte van het scherm in pixels of procenten.
Op de plaatsen van HOOGTE zet je de hoogte van het scherm in pixels of procenten.

EDIT: Waarom wordt de code niet weergeven?
 
Laatst bewerkt:
Hier is ie dan in een TXT-bestand.
Kijk maar in de broncode.
 

Bijlagen

  • mediabestand.txt
    1,1 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Ok... dus deze html code plak ik op mijn site... maar waar zet ik de verwijzing naar het bestand?

En de breedte en hoogte kun je trouwens 2x invullen, welke moet ik hebben?

heat:eek:
 
Zoals ik al zei: Op de plaatsen waar nu URL staat moet je de verwijzing naar het bestand zetten.

Je moet alles tweemaal invullen omdat in sommige browsers de eerste player niet wordt weergeven. De tweede wordt wel altijd weergeven, maar als de eerste het doet niet.
 
Ok Jeroen, bedankt alvast... ga er ff mee stoeien, je hoort nog van me:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan