radio via digitale ontvanger naar TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

peer

Helpmij.nl boekhouder
Lid geworden
18 jul 2002
Berichten
820
radio via digitale ontvanger naar computer

Ik heb digitale TV via digitenne. Op de digitale ontvanger zit een digiale audio out voor aansluiting op een digitale versterker. Op mijn computer zit ook een digitale ingang (of alleen uitgang?) Kan je met een glasvezel kabel een verbinding maken tussen de ontvanger en de computer? Ik zou graag de te ontvangen radiozenders over de boxen van mijn computer willen afspelen. Heb AC97 met een geluidskaart op het moederbord en XP home.
 
Laatst bewerkt:
Heb je een TV-kaart of alleen een videokaart?
Wat voor eentje heb je precies?
 
Ik heb een G-force MX 440. Met tv-out
Het gaat mij echter vooral om de audio via de computer af te spelen.
 
Ik vrees dat je alleen een digitale uitgang op je PC hebt zitten.
En het verschil/voordeel tussen analoog of digitaal in de set-up die jij in je hoofd heb is echt te verwaarlozen.
 
Dat ik alleen maar een digitale uitgang heb op de computer vreesde ik ook al. Het ging mij echter niet zozeer om analoog of digitaal, maar op mijn digitenne-ontvanger zit alleen maar een digitale audio uitgang, vandaar. Daarnaast nog wel een "ant.loop" voor aansluiting van andere ontvangers. Wellicht dat ik daar iets mee kan? Soort verloopstekker en dan van ant.loop op de ontvanger naar audio in van de geluidskaart?
 
Dan nog even dit. Hoe kan ik de vraag aanpassen? Per abuis "radio via digitale ontvanger naar TV" als vraag opgegeven ipv "radio via digitale ontvanger naar computer"
 
Even de aandacht trekken van de moderator.
 
Het is mij toch gelukt!!!!

Na weken nadenken en prutsen is het toch gelukt! Zoals zo vaak is het zo simpel! Als je het allemaal van te voren weet.
Op de ontvanger zitten twee scart-aansluitingen. Op ene aansluiting de scart-kabel naar de tv. Dit is de standaard en daarmee beeld en geluid via de tv.
Op de andere scart-aansluiting een verloop scart-blok aangesloten. Daarop een verloopsnoer met twee tulpstekkers aan de ene kant en een "koptelefoonplugje" aan de andere kant. De tulpstekkers op het scartblok en de andere kant op de line-in van de geluidskaart. (op het scartblok zit een in-out schakelaar. Deze op out zetten)
Nu heb je beeld en geluid via de tv via de standaardconfiguratie en tegelijk ook geluid via de computer. Indien ik alleen geluid via de tv wil is het een een kwestie van line in dempen. Indien alleen geluid via de computerboxen de speaker(s) van de tv dempen door in de koptelefoonaansluiting een koptelefoonstekkertje te steken of via de afstandbediening van de tv deze op "mute" te zetten.

Om radio te luisteren kun je uiteraard ook de tv uitzetten en gewoon via de digi-ontvanger door de radio-zenders zappen. Of direct kiezen wanneer je weet onder welk nummer je ze hebt opgeslagen.

Hierbij een foto van de configuratie:
foto achterkant ontvanger
 
Laatst bewerkt:
Mmmmm,
dus van gisterenavond 21.02 uur tot heden is "weken nadenken en prutsen"?
Ik heb ook wel eens last van de omschakeling van zomer naar wintertijd, maar dit is wel een extreem voorbeeld.
Of heb je het nu over iets heel anders?
 
Ik heb eerst tijden nagedacht hoe een en ander voor elkaar te krijgen. Daarbij ook tijdenlang wat forums en nieuwsgroepen nagelopen. Pas toe ik er nog steeds niet uitkwam deze post geplaatst. Dit in tegenstelling tot zovelen die eerst iedereen lastigvallen met posts en daarna (misschien) zelf eens gaan nadenken... :evil: :thumb:

O, ja, Nog voor alle duidelijkheid. "tijdenlang" is dus zo nu en dan over een wat langere periode....
 
Laatst bewerkt:
:D Ik moest erg lachen, maar ben natuurlijk blij dat het is opgelost!:thumb:
 
Ik had begrepen dat je het ook wel een beetje plagerig bedoelde. In ieder geval bedankt voor het meedenken. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan