tekst in midi files veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

smakman

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2004
Berichten
84
Ik speel midi files af met van Basco's Karaoke player. Hiermee kunnen we lekker thuis karaoke doen, want de tekst van de liedjes loopt mee in beeld.
Nu heb ik wat verzonnen, en ik ben benieuwd of dat realiseerbaar is; Ik wil de tekst kunnen veranderen in een eigen tekst(leuk voor bruiloften en partijen). Ik begrijp dat de tekst in de midi file zit. Hoe kan ik daarbij om de tekst te manipuleren?
 
.mid
Een voorbeeldbestand kan ik niet meesturen want dat accepteert dit forum niet. Helaas
 
Ik heb er één gezipt, zo lukt het wel.
 

Bijlagen

  • ty50511.zip
    19,1 KB · Weergaven: 37
En je weet zeker dat daar het tekstbestand ook in zit?
Het wordt dus op Google zoeken naar een programma dat die bestanden kan "openmaken" als het ware.
 
Hij wordt afgespeeld in WMP, maar geen tekst.
Dus waar zit die tekst dan in?
 
In het bovengenoemde progje speelt hij dus wel de tekst mee af. Omdat ik verder geen tekstbestanden zie ga ik ervan uit, dat die ingebakken is in de midi file. Bovendien, als ik hem open met het kladblok, zie je inderdaad tussen alle brei wel de tekst staan. Veranderen in kladblok kan wel, maar vervolgens speelt hij dan niet meer af.
 
Ik heb het! Heb via Google een progje gehaald genaamd: Karakan
Hiermee kan je midi files en zg. .stf files bij elkaar voegen tot een .kar(karaoke) file. Je kan ook een karaoke file laden, de tekstfile bewerken en zodoende dus een karaoke met eigen tekst krijgen. Erg leuk. Vraag me niet hoe ik het precies doe, want ik heb gewoon lekker zitten proberen. Vraag is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan