virtualdub probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

hyundai1

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2005
Berichten
13
ik gebruik virtualdub om titels samen met een avi film te laten samensmelten en dat lukt perfect maar het probleem is dat ik minstens 30 gb vrije ruimte nodig hebt en ik kies voor save as avi in het file menu hoe komt dat ik zoveel ruimte nodig hebt ,ik heb de handelingen in clickx magazine gevolgd nr 106 van deze week blz 66 wie weet er de oplossing voor?
 
Beste hyundai1,

je moet wel voor een compressie formaat kiezen (codec)
zoals de DivX of XviD,

vind je bij de tab Video er vervolgens kies je voor Compression...

wens je veel succes,,,,
 
dank u wel getest en het werkt zo inderdaad alleen met xvid mpeg-4 codec gaat die alleen op pc,tenzij ik hem omzet met divxtodvd dan gaat die ook op dvd speler maar met dat programma is de klank dan slecht.
toch bedankt met je oplossing ik kan verder nu groetjes
 
Beste hyundai1,

:thumb: dat het je gelukt is,

mocht je nog vragen hebben, dan horen/zien we het wel.... :D
 
Je kan ook in virtualdub kiezen voor frameserver>dan moet je een bestandje opslaan, dat je [naam].vdr noemt. (zet wel zelf .vdr erachter).
Sluit verder niets af.
Open dan tmpgencoder (probeer de plusversie te vinden voor mpeg2) en gebruik die om de film naar mpeg om te zetten (mpeg2 = dvdformaat).

Lees hier even precies hoe je dat doet op http://www.xs4all.nl/~ronh/dv/subt.htm

Dan heb je een stuk minder schijfruimte nodig.

Als je het op deze manier doet, kan ik je nog wel een paar instellingen in tmpg leren waarmee je een perfecte kwaliteit krijgt (het wordt nooit beter dan het origineel, maar ook niet slechter) en de film niet groter wordt dan ongeveer 1,5 GB, zodat je er twee of drie op één dvd kan zetten, die door iedere speler afgespeeld kan worden.
 
Heb ik ook al eens gedaan met tpmg maar het probleem is daar dat je het op een vcd moet zetten maar daar paste die film niet op
ik heb de ganse handleiding gedownload maar daar zit ik vast
alvast bedankt voor de tips
 
Daarom heb je ook tmpg plus nodig.
Als je er dan mpeg2 van maakt, dan kan je daar met een dvd-authoringprogramma ifo's, bups en vobs van maken (dat gaat allemaal automatisch, je hoeft alleen maar de mpeg2 te selecteren), die je vervolgens weer op dvd kan branden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan