Vanaf DV naar computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkclemens

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2005
Berichten
10
Hoi, dit is voor mij de eerste keer op deze site.
Ik wil vanaf mijn dv camera video op de pc zetten en daarna branden op dvd. ik gebruik hiervoor nero 6 vision. Echter als ik download vanaf dv loopt mijn pc na enkele minuten vast. Ik gebruik firewire en heb volgens mij genoeg harde schijf (75 gig) Wie wil mij helpen ?
 
Laatst bewerkt:
Hoi welkom op helpmij.nl
Hoe "download" je dat vanaf je camera?
Heb je software gekregen bij die camera of is het met die camera mogelijk omdat gewoon ineens als data op je harde schijf te zetten?
Ik gebruik daar een speciale kaart voor.
Daar kan ik een analoge of digitale videobron op aansluiten en wordt het geimporteerd naar m'n harde schijf, waarna ik het kan bewerken met een programma als Pinnacle, Adobe Premiere of Windows Moviemaker.
 
Ik heb windows xp, die herkent de camera.
De paar minuten die ik kan downloaden voordat ie vastloopt kan ik daarna ook gewoon op mijn pc zien.
Dus hij herkent hem volgens mij wel.
 
Welke videoinstellingen gebruik je?

Het beste kan je gewoon DVkwaliteit nemen, dan hoeft je pc het minst te rekenen tijdens het downloaden van de videodata.

Het is dan wel verstandig om even te controleren of je harde schijf NTFSgeformatteerd is, want FAT32 kan niet met bestanden omgaan die groter zijn dan 4GB (of was het twee...?)

Hoe dan ook, een uur film in DVkwaliteit wordt al snel een giegje of 7.
 
Mmmmmm.
Zal eens verder zoeken.
Misschien stoort de firewall in het proces, of de anti-virus, want die hebben een hekel aan indringers.
 
Sorry, maar ik ben nogal een leek op dit gebied. Hoe kan ik zien of de harde schijf NTFS geformateerd is en hoe kan ik dit evt. aanpassen ? Ik heb 59 GB beschikbaar, dat moet toch voldoende zijn
 
Rechtsklik op deze computer en kies dan beheren. Klik vervolgens op schijfbeheer en je krijgt keurig alle info over je schijf.
Maak je geen zorgen over de vrije ruimte, dat is zat ;)
 
Geplaatst door Sarvo
Welke videoinstellingen gebruik je?

Het beste kan je gewoon DVkwaliteit nemen, dan hoeft je pc het minst te rekenen tijdens het downloaden van de videodata.


Heb je dat al geprobeerd of deed je het al zo?
 
Ik heb dit ook geprobeerd met moviemaker. Gebeurt t zelfde.
Wie o wie wil/kan mij helpen ??
 
hoeveel geheugen heb je in je pc zitten en draait er veel progammatuur op de achtergrond
 
Hoi bedankt voor je reactie, ik heb een pc met AMD Athlon XP 2500 1,83 Ghz, 512 Mb,vaste schijf = 75 gig +- 59 gig beschikbaar. Dit zou toch voldoende moeten zijn ? Ik heb mn modem eruit getrokken en mc affee afgesloten. voor de rest lopen er voor zover mij bekend geen zware dingen op de achtergrond. Of kan ik me daarin vergissen? zoja , hoe kom ik daar achter?. Alvast bedankt voor je hulp.
 
Op je taakbalk gaan staan, rechtermuisknop, taakbeheer.
Dan zie je wat er allemaal loopt.
 
provessen.
aan het aantal kb kan je zien hoeveel zo'n programma verbruikt.
Ga nu niet als een bezetene alles uitzetten, want dan stopt je PC ermee.
Het geeft je alleen inzage wat er zoal meedraait op de achtergrond.
Misschien is het ook raadzaam om even te zien wat er allemaal opstart als jij de PC aanzet.
Een heleboel programma's hoeven niet gelijktijdig met Windows op te starten, scheelt enorm.
ga naar Start, uitvoeren, typ msconfig en kijk bij opstarten.
Ik kian je sowieso al vertellen dat wanneer je daar nog nooit wat aan hebt gedaan dat er een hoop uitgevinkt kan worden en dat scheelt enorm in je toepasbare geheugen voor zware applicaties als beeldbewerking.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan