een nieuw geluids apparaat instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dyllpan

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2005
Berichten
6
Na dat ik Creative Zen Software heb geïnstaleerd (ik heb het al weer verwijderd), heb ik helemaal geen geluid meer. Alle geluids bestand speel hij niet af. Plus het geluid bij video bestanden hoor ik niks.
Als ik een geluidsbestand afspeel krijg ik de volgende fout melding: "Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren". C00D11BA: Kan het bestand niet afspelen.
Ook als ik naar configuratiescherm -) Geluid en audioapparaten ga, kan ik nks veranderen.
Dus ik denk dat ik een nieuwe geluidsapparaat moet instaleren. Maar hoe? Of is het iets anders? Kan iemand me helpen?.
Alvast bedankt.

Dyllpan
 
Hoi,

Waarschijnlijk is dit makkelijk op te lossen door via start, configuratiescherm en dan daar syteem te kiezen... Dan kun je hardware kiezen en dan apparaat beheer... daar kun je de geluidskaart vinden en eerst verwijderen...eventueel de drivers van de geluidskaart ook verwijderen..

De computer opnieuw opstarten en dan zal er worden gevraagd om nieuwe drivers te installeren.. Tevens wordt dan de geluidskaart die in de computer zit ook weer gevonden...

Groetjes, Dj Viper
 
Thanks man.

Maar wat heb ik nodig om ze weer te instaleren? Ik heb geen cd-roms of zo.
Welke moet ik precies verwijderen? Onder besturing voor geluid staan de volgende: Audiocodes, Legacy-audiostuurprogramma's, Legasy-videovastlegapparaten, mediabeheerapparaten, videocodecs.
Ik neem aan dat ik Legasy-videovastlegapparaten en videocodecs moet laten staan?
Nagmaals bedankt.
 
Trouwens ik onderin in apparaatbeheer onder een gele vraagteken en daar onder een andere gele vraagteken gevonden, genaamd Multimedia-audio controller. Waarvan leverancier onbekend is, de datum en stuurprogrammaversie niet beschrikbaar is. Kan dat het probleem zijn?
Want toen ik nog die Creative Zen **** nog had geïnstaleerd kon ik helemaal niks afspelen, ook geen video bestanden.
 
Hoi,

Dat kan het probleem ook zijn, waarschijnlijk heb je een nieuwere type computer dus meestal met een audio kaart ingebouwd op de moederboard, dit kun je zien aan de achterkant van je computer, als daar de uitgangen van de boxen naast bijvoorbeeld 2 usb of netwerk aansluitingen zit.

Dan zou je de cd van de moederboard moeten gebruiken daar staan de drivers dan op. Eventueel kun je ook via windows update kijken, daar staan meestal ook een paar drivers op wanneer de update site dan wenst.

Eerst zou ik de drivers gewoon van de cdrom van de moederboard proberen de installeren...

De rest kun je laten staan in de apparaat beheer.. focus alleen op de vraagtekens op dit moment..

Groetjes, Dj Viper
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan