aanleggen netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

voord099

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2005
Berichten
9
Ik ben pas verhuist naar een nieuwbouwhuis en nu loop ik hier tegen het volgende probleem op.

Er zitten in 5 kamers van die ‘jacks’ in de muur waarin zowel een RJ-45 als een RJ-11 stekkertje kan. De kabels van deze ‘jacks’ lopen naar de meterkast waarin deze opgeknoopt zitten. Het geheel moet dus nog aangesloten worden. De kabels die door de muren lopen zijn 8-aderig met 4 kleuren en nog eens 4 van diezelfde kleuren maar dan onderbroken met wit, en die zitten in elkaar gedraaid.

En nu moet er dus naar al deze 5 kamers een telefoonverbinding en naar 4 internetverbinding.

De spullen die ik heb: Ethernetmodem en router in 1
Quatrofox V
ISDN NT1 model S6
1000 ADSL LP ISDN van Alcatel (splits signaal naar modem en NT1)
Een kastje waarop staat: ISDN NT1 aansluitpunt en onderop een Lijn 1 en lijn 2 uitgang (deze zat er vanuit de bouw uit in)

Wat ik tot dusver heb uitgevogeld is het volgende:
van het aansluitpunt (van de bouw uit) vanuit ‘lijn 1’ (lijn 2 doet overigens niets) een kabel naar de signaal splitter van Alcatel en van hier uit 1 naar de NT1 en 1 naar de modem, En vervolgens van de NT1 naar de Quatrofox. Nou kom ik er alleen niet uit hoe ik van de modem en de quatrofox in alle kamers kom.

hier nog een schematje voor de duidelijkheid:
schema.jpg
 
Als ik het goed begrijp heb je alles zo op de rij dat je wel weet hoe de aansluitingen tot en met de modem aan geloten moeten worden?

Dus 1 lijn van de telf op de splitter en 1 lijn modum op de splitter zo als ik het goed bekijk.
 
Geplaatst door SJJ
Als ik het goed begrijp heb je alles zo op de rij dat je wel weet hoe de aansluitingen tot en met de modem aan geloten moeten worden?

Dus 1 lijn van de telf op de splitter en 1 lijn modum op de splitter zo als ik het goed bekijk.

ja de klopt, dit heb ik nu wel door. maar waar ik het niet meer volg is hoe ik het signaal van de modem en het signaal van de telefoon uiteindelijk in de verschillende kamers krijg. Er is al bedrading aangelegd vanuit de bouw, maar ik weet niet hoe ik het aan zou moeten sluiten.
 
Je hebt dus op de modem teweinig aansluitingen om alles aan te sluiten dan zul je er een swits of hub tussen moeten zetten en van daar uit naar de modem.
 
Je hebt dus meerder 8 aderigekabels lopen 1 voor de RJ-45 en 1 voor de RJ-11 of maar 1 kable 8 aderig voor 2 aansluitingen?

LEESVOER
 
Geplaatst door SJJ
Je hebt dus meerder 8 aderigekabels lopen 1 voor de RJ-45 en 1 voor de RJ-11 of maar 1 kable 8 aderig voor 2 aansluitingen?

LEESVOER

Er loopt naar iedere kamer een 8aderigekabel en in de kamer zit zo'n 'jack' in de muur waarin je zowel een RJ-45 stekkertje als een RJ-11 stekkertje past. Maar het is maar 1 gat dus of je doet er een RJ-11 in of een RJ-45

En wat betreft de modem, dit is een router en modem in een, waar alle 4 de pc's op aangesloten kunnen worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan