geluid valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

sungirl

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2002
Berichten
240
Hallo,

Ik zit al enige tijd met een probleem sinds ik van ME naar XP ben overgestapt. Mijn geluid valt na ongeveer een half uur surfen of gamesspelen gewoon uit, nix doet het dan meer.

Volgens de test Direct X moet alles het doen, maar als ik het test (ik krijg geen geluid) krijg ik daarna de melding: fout bij stap 19 (gebruikerscontrole van software) HRESULT=0x00000000 (foutcode)

Als ik mn pc weer opstart, is mn geluid weer terug, maar weer voor ongeveer een halfuurtje.

Wie kan mij hierbij helpen, ik heb al gezocht bij google voor mn geluidskaart, maar het zit er niet bij. wie weet raad. ik doe een deel van het everestrapport bij, want helemaal mag niet, misschien zien jullie wat er niet goed is.
 
Laatst bewerkt:
Komt bij mij over als een software fout
Verwijder je geluidskaart drivers eens en installeer ze eens opnieuw, na het verwijderen wel even register schoonmaken.

Met bv ccleaner: http://www.ccleaner.com/
 
drivers verwijderen

Hoi,

bedankt voor je reactie, maar hoe verwijder ik dat, ben niet zo´n computerfreak. En als ik ze verwijderd heb, hoe komen ze erdan weer in??

Graag stap voor stap, wat ik moet doen,

alvast bedankt.
 
is er dan niemand die wil helpen?

hoi luitjes,

Wie weet hiermee om te gaan, en mij kan helpen?? ik kom er niet uit :(

Bij everest wordt ook aangegeven dat ik mn bios moet updaten, waar kan ik dat doen, en hoe moet ik dat doen?? Maar eerst liever mn geluid.........

ik denk dat ik hieronder het belangste heb neergezet,

Moederbord:
CPU Type Intel Celeron, 633 MHz (9.5 x 67)
Moederbordnaam IBM 627627G
Moederbord Chipset Intel Whitney i810E
Systeemgeheugen 128 MB (SDRAM)
BIOS Type IBM (09/19/00)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart Intel(r) 82810E Graphics Controller (4 MB)
3D-Versneller Intel i752
Monitor IBM 6331 E54 [15" CRT] (66-TK458

Multimedia:
Geluidskaart Intel 82801AA I/O Controller Hub - AC'97 Audio Adapter [B-1]

Opslag:
IDE apparaat Intel(r) 82801AA Bus Master IDE Controller
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf QUANTUM FIREBALLlct15 10 (10 GB, 4500 RPM, Ultra-ATA/66)
Optische Station LITEON CD-ROM LTN485S (48x CD-ROM)
Optische Station MITSUMI CR-4804TE (4x/4x/24x CD-RW)
SMART Status harde schijf OK

BIOS Eigenschappen:
Verkoper IBM
Versie PUKT10AUS
Uitgavedatum 09/19/2000
Capaciteit 512 KB
Opstartapparaten Floppy Disk, Hard Disk, CD-ROM, ATAPI ZIP, LS-120
Specificaties Flash BIOS, Shadow BIOS, Selectable Boot
Ondersteunde Standaarden DMI, APM, ACPI, PnP
Uitbreidingsmogelijkheden PCI, USB
 
Laatst bewerkt:
dit valt echt tegen

nou ben ik altijd goed hier geholpen, maar nu is het echt knudde, en dat valt me vies tegen. Inmiddels heb ik het zelf al opgelost, je moet niet vragen hoeveel dagen en uren ik hierin gestoken heb.:( :( :(
 
Dan zouden wij graag weten hoe je het gedaan, zodat wij ook wat wijzer zijn en de volgende keer wel duidelijker kunnen zijn.:( :p :mad:
 
uitleg

je bent zeker niet duidelijk geweest, je hebt ook niet meer gereageerd op mijn oproep, zeg dan gewoon dat je het niet weet, ben ik heus niet boos om, ik ben zelf ook niet zo´n kei in computerwerk. :(

Ik zal je vertellen wat ik heb gedaan, eigelijk heb ik heel veel gedaan, heb me echt rot lopen zoeken over heel internet, nergens een oplossing kunnen vinden, heb ook veel systeemherstel moeten gebruiken, omdat ik iets steeds iets verprutst had :evil:

maar dit heb ik uiteindelijk gedaan......

start / confugratie / geluid en audio / volume lager gezet......luidspeaker instelling / luidspeaker volume / link en rechts lager gezet.........geavanceerd / prestaties / hardware versnelling en conversie kwalitiet / beiden 1 streepje lager gezet.......toepassen, oke.........

zo nu hebben jullie eens wat van mij geleerd :D :p

wat betekend nou weer die HOTLINK ?? :eek:

toch nog bedankt voor je antwoord
 
Lijkt mij zeer vreemd dat dit het probleem is geweest, want dit heeft alleen met je volume te maken en daardoor kan je geluid niet uitvallen.

Zou toch eens even bij IBM kijken of er geen nieuwe drivers zijn updates.

IBM
 
beetje bang

Ik heb daar al gekeken en kwam er gewoon niet uit. Durf ook nix te downloaden, bang dat ik de verkeerde heb en dat mn 5 jaar oude pctje helemaal nix meer doet.

Enne ik heb nu al die tijd al geluid, en het valt niet uit, en das nu voor mij het belangrijkste.

Misschien is het toeval, ik weet het niet, maar het werkte.

:thumb:
 
oke, als jij het weet, hoe weet ik nou wat voor type pc ik heb, waar kan ik dat vinden?? ik word hier echt geen wijs uit: zie onder


The following table contains links to the software and device driver documents for all PC 300, PC 300GL, and PC 300PL systems. To find the appropriate files and drivers for your system, click the machine type for your system.

PC 300
2169
6344
6345

PC 300GL
6263
6265
6267
6268
6275
6277
6278
6285
6287
6288
6338
6563
6564
6574
6593

PC 300PL
6565
6566
6584
6594
6895
6862
6872
6890
6892

:eek: :eek: :( :( :( :confused: :confused:
 
gevonden

dit is het:

Machine type/model: 6276-27G



Serial number: CZ01XP2



BIOS version: PUKT10AUS



Operating system: Windows XP Home



Operating system version: 5.01



Total memory: 128 MB

.....................................
PC 300GL
6263
6265
6267 dus deze moet ik dan downloden.

maar je had het erover dat ik dan een driver moet verwijderen, welke ??? en hoe zet ik deze er dan in??

fijn dat je me nu helpt :thumb: :D
 
Eerst driver downloaden en dan in apparaatbeheer alles van je geluidskaart verwijderen en dan opnieuw opstarten en nieuwe drivers installeren.

Total memory: 128 MB erg weinig voor windowsxp zijn de minimale systeem eisen.




Voor Windows XP Home Edition hebt u nodig:

Pc met een 300 MHz-processor of hoger; 233 MHz minimaal benodigd; * Intel Pentium/Celeron-familie, AMD K6/Athlon/Duron-familie of compatibele processor aanbevolen.
128 MB RAM-geheugen of hoger aanbevolen (64 MB minimaal ondersteund, mogelijk beperkte prestaties en minder functies).
1,5 GB vrije schijfruimte*.
Super VGA-monitor en -beeldschermadapter met een resolutie van 800 x 600 of hoger.
Cd-rom-station of DVD-station.
Toetsenbord en Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat.
 
Laatst bewerkt:
kweetut

kweet dat het minimale is, een vriend zei tegen me, dat xp wel op mijn pc kon, en dat het veel beter is als ME, voorheen had ik altijd ME, zo heb ik die pc 5 jaar geleden ook gekocht. Soms denk ik er wel eens over om weer terug te gaan naar ME, maar die cd is natuurlijk ook 5 jaar oud, zou dat iets uitmaken denk je ?? Volgend jaar wil ik een nieuwe kopen, maar nu effe nog niet.

Ik heb alles opgeschreven zodra ik weer problemen krijg met mn geluid, down ik de driver. Moet ik echt alles verwijderen van mn geluid?? audio-codecs, intel(r)8280AA AC97 audiocontroler, lagacy-audio stuurprog, lagacy-video vastlegap., media-beheer, video codes ?

Zou je hier ook is naar willen kijken, hier snap ik helemaal nix van!!:confused:

BIOS Eigenschappen:
BIOS Type IBM
IBM BIOS Modelnummer 627627G
IBM BIOS Serienummer CZ01XP2
IBM BIOS Versie PUKT10A
Datum Systeem BIOS 09/19/00
Datum Video BIOS 12/02/19

BIOS Fabrikant:
Firmanaam International Business Machines Corporation
Productinformatie http://www.ibm.com/products/us
BIOS upgrades http://www.esupport.com/biosagent/index.cfm?refererid=40

Problemen en Suggesties:
Suggestie Are you looking for a BIOS Upgrade? Contact eSupport Today!
Suggestie Het systeem BIOS is meer dan 2 jaar oud. Ga na of er updates te vinden zijn.

enne een ballonnetje geeft ook regelmatig aan, dat ik te weinig virtual geheugen heb, windows past het aan.
:(
 
Zolang je geen problemen hebt verder geen bios update doen want daar zitten ricsicoos aan als het fout gaat heb je niets meer.
Je zou er een geheugen bij in kunnen zetten van 256mb en als je hem toch wilt vernieuwen niet te veel geld meer in steken.
 
bedankt

zal ik doen, trouwens ik die link gevolgd voor update bios, kan 29 dollar lappen dan. Volgens een vriend kan er wel geheugen bijgebouwd worden in die IBM van me, maar dat schijnt een hele toer te zijn en de prijs schijnt ook nogal hoog te liggen.

Dus laat ik het maar zo, tot er weer problemen komen, in iedergeval bedankt voor al je reacties :thumb:

Nou is het weer een echte helpmij :love:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan