Muziek toevoegen bij Pinnacle Studio 9

Status
Niet open voor verdere reacties.

olemla

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2000
Berichten
403
Ik heb Pinnacle Studio 9.4 en nu wil ik graag achtergrondmuziek toevoegen.
Als ik voor audiogereedschap kies opent het venster audio-cd. Allemaal duidelijk alleen is mijn vraag de volgende: Kun je alleen muziek toevoegen vanaf een cd of (en dat lijkt me toch veel handiger) is het ook mogelijk muziek vanaf de harde schijf toe te voegen?
Anders zou ik dus eerst steeds muziek die in wil gebruiken op een cd moeten branden...
Wie weet op deze vraag het antwoord?
 
Je kan vanaf iedere plek op de HD muziek toevoegen.
 
Hoe dan?

Bedankt voor je reactie, maar kun je me misschien uitleggen hoe ik dit moet doen?
Ik kan alleen via de E-schijf (audio-cd) achtergrondmuziek toevoegen
 
Wanneer je naar(ik moet het vanaf Studio 8 doen heb even 9 niet bij de hand)naar installatie gaat, boven in het scherm.
En je op CD en Voice over klikt, krijg je een menu te zien waarin je bij CD audio opname, de bron van invoer kan kiezen.
Wanneer je daar voor de lijningang van je geluidskaart kiest, kan je elk gewenst stuk muziek gaan opnemen binnen Pinnacle. Je kunt daar de uitgang van je iPOD aanhangen, je CD Walkman of zoals ik uiteindelijk heb gedaan een complete geluidsstudio door er een mixer op aan te sluiten met allerhande randapparatuur.
 
Lukt me nog niet...

Als ik doe wat je schrijft kan ik inderdaad wel kiezen uit de diverse cd-rom stations maar niet voor de harde schijf waar ik al mijn muziek heb opgeslagen...
Ik heb de handleiding al diverse malen nagezocht maar kan hier ook niets over vinden.
Kan het niet gewoon zo zijn dat het bij Pinnacle Studio 9.4 niet mogelijk is muziek vanaf een harde schijf toe te voegen?
 
Je moet wel goed lezen.
Wat ik beschrijf is dat je naar de lijn-ingang van je geluidskaart op zoek gaat, NIET naar een plek op je harde schijf of een CD-Rom station.
Wanneer je die lijn-ingang gevonden hebt, kun je daar vanalles op aansluiten en opnemen in Pinnacle als achtergrond muziek.
 
???

Ik snap het echt niet hoor.
Hoe moet ik dan iets aansluiten op een lijningang?
En ik wil eigenlijk helemaal niets aansluiten, het enige dat ik graag zou willen is de muziek die op mijn D-schijf (harde schijf) staat gebruiken als achtergrondmuziek in Pinnacle. Maar dat is dus niet mogelijk?
 
Het blijkt van niet.
Maar ik ben even door gaan zoeken.
Wanneer je een stukje muziek wat op je schijf staat wilt importeren als een geluidsfragment achter een filmpje, start je Windows Moviemaker op. Daarin kan het wel. Heb het net even gedaan.
Het zal vast in de laatste versie van Pinnacle(10 geloof ik)wel kunnen, maar in onze versies nog niet.
Dus maak je film af in Pinnacle, importeer de film in Moviemaker en importeer het stuk muziek.
Meer kan ik even zo snel niet verzinnen wat EN gratis is EN niet te omslachtig.
 
Bedankt!

Oke, dat is duidelijk...
Heel erg bedankt voor je moeite A.J.
 
Laat even weten of het lukt, anders ga ik verder zoeken.
 
Ik werk al jsaren met Pinnacle, maar het lukt mij ook niet om muziek of geluid van de harde schijf in mijn films te krijgen, Ik doe het maar met CD's. Ik weet niet of Pinnacle in Moviemaker werkt. Een hele Piet als je dat lukt. Nero kan ook niet branden wat je in Pinnacle gemaakt hebt.
Ik wacht ook met spanning af wat betreft muziek invoeren.
Groetjes hannie
 
Je zal van Pinnacle eerst een bestand moeten maken wat Moviemaker kan lezen natuurlijk, een MPEG bijvoorbeeld.
 
Als ik Mpeg maak, dan zit daat mijn muziek al in. Als ik met een project bezig ben, sla ik kleine stukjes op als Mpeg, die ik later in Pinnacle weer invoer. Maar inderdaad zo zou het wel kunnen, maar Moviemaker brand in High Tech formaat en weinig DVD spelers kunnen dat formaat lezen, dus moet je het naderhand weer in Pinnacle invoeren om je film op DVD te krijgen en dat is het probleem. Met Nero is mij dat niet gelukt.
Maar ik zou ook graag rechtstreeks van harde schijf toevoegen, dan heb je niet al die rompslomp, van de Cd's invoeren.
 
Dat begrijp ik, maar dan zul je bijvoorbeeld Adobe Premiere moeten gebruiken of een geluidsstudio aan je PC moeten hangen zoals ik heb gedaan.
Dan kan alles wat jij en threadstarter willen.
Er is al heel veel mogelijk op dit gebied, maar nog niet alles is voor consumenten gebruik en prijzen met professioneel resultaat.
 
Ik zie het nut van en geluidsstudio niet zo zitten.
Dat van Adobe premiere weet ik niet.
Adobe ken ik wel, maar premiere? weet ik niet.
Ik volg de vraag van Olemia en de antwoorden met aandacht.
Ik werk zelf met Pinnacle 9+ versie9.4.3
Ik ben erg benieuwd of er nog meer reacties van gebruikers komen.
Groeten Hannie
 
Adobe Premiere is een professioneel programma wat heel erg duur is.
Dat je geen geluidsstudio wilt, begrijp ik ook.
Het is alleen maar om aan te geven dat sommige dingen in de PC wereld nog wat "moeilijker" zijn op te lossen dan de andere.
En anders zul je het via de omslachtige manier moeten doen.
 
Taalfoutjes verbeteren
Ik heb jouw muzieknootjes opgeslagen.Erg leuk.
Wat doet dat adobe premiere eigenlijk? Dat het duur is hoef ik niet te weten. Ik ben meer geïnterresseerd in de mogelijkheden.
Af en toe last van dikke vingers dubbele toetsenaanslag
Groetjes Hannie
 
Muzieknootjes hebben met m'n vak te maken.
Muziek is van en voor iedereen, dus ook "mijn" muzieknootjes.

Adobe Premiere is een professioneel programma, dat hetzelfde doet als jouw Pinnacle, maar dan veel beter maar is vele malen moeilijker in de omgang, zullen we maar zeggen.
Pinnacle is echt een consumenten product.
Premiere wordt door de prof's gebruikt.
 
Nou, ik kan met Pinnacle best professionele opname meken. Als je interresse hebt mag je mijn films uit Afrika bekijken. Van gewone ingescande diás bewegende beelden gemaakt. Met allerlei geluiden ,oerwoud vogels muziek afrikaans, vliegtuigen die overvliegen enz. Monnikenwerk, maar erg mooi. Ik ben met2 DSVD's al ruim een jaar bezig. Maar goed werk heeft tijd nodig.
 
'tuurlijk is dat hardstikke mooi en goed.
Maar wanneer je datzelfde filmpje zou laten zien op de TV, dus dan bedoel ik dat een omroep het uit zou zenden, zie je toch veel verschil en dat bedoel ik nu net.
Het is voor de consument bedoelt en daar voldoet het prima aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan