DVD branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tonneman

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2005
Berichten
8
Hallo,
Ik heb een videofilm bewerkt met pinnacle 9.4 ( muziek, tekst, overgangen enz) en wil nu een DVD branden. Dit wil echter maar niet lukken. Wie kan mij vertellen hoe ik dit moet doen????
 
Wanneer je in "maak film " bent, kun je in het linker rijtje toch kiezen voor "CD/DVD"?
Wanneer je daarna op "CD/DVD" maken klikt maakt 'ie daar een DVD van.
Als het goed is kun je die direct branden met je DVD brander.
Klik maar op instellingen, daar kun je aangeven met welke kwaliteit en op welke brander hij gebrand moet worden.

Hartelijk welkom op helpmij.nl overigens:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hallo AJ,
Als ik klik op "film maken"gaat de pc aan het werk alsof hij de film op de harde schijf zet. Dit duurt een tijdje. Vervolgens krijg ik "status". met de vraag of ik een voorbeeld wil of een schijf wil maken. Dit laatste heb ik gedaan met als gevolg dat de pc aan het werk gaat en als informatie geeft dat hij dingen aan het berekenen is. Hij is dan zeker 3 kwartier bezig. In het rechter-venster zie ik film opnemen. Als hij klaar is begint het hele circus weer opnieuw en ik krijg geen opdracht om een DVD te installeren om te branden. Dus dat schiet niet op.Ik heb nu bij instellingen gekeken en daar staat of ik een schijf wil branden. Moet ik dat dan doen??
 
Yep.
En dat het een tijd duurt is omdat het programma de fim aan het "renderen". Dwz. dat hij er een fim van aan het maken is die je in je DVD speler kunt afspelen.
Dat renderen neemt heel veel tijd in beslag en behalve tijd ook heel veel rekenkracht van je processor.
Dus het is sowieso aan te raden wanneer je dat aan het doen bent, ervoor te zorgen dat er geen andere "zware" toepassingen bezig zijn. Want dan zou het alleen maar langer duren.
 
Hoi AJ,
Als ik jou goed begrijp moet ik naar instellingen gaan en aanklikken dat een schgijf gebrand moet worden?
 
Je moet alles even nalopen ja en in dat venstertje instellingen kun je een en ander aangeven/instellen.
Daarna is het een kwestie van maak DVD.

Overigens is de help sectie van Pinnacle een hele goeie.
Ik wil me hier niet achter verschuilen, maar ik moet het herleiden vanaf Pinnacle 8 en die zal best anders zijn dan 9.
Dus lees ook even de manual, ik kan me ook vergissen.
 
Hallo AJ,
Ik heb je adviezen opgevolgd en je zult het niet geloven.Het is gelukt. Compleet met alle bewerkingen die ik gedaan heb. Hartstikke bedankt!!!!
Tonneman
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan