Onwillige Pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

kromme

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2003
Berichten
347
Ik heb hier 3 Pc's draaien met Xp Pro. @ daarvan doen het perfect. De derde doet het op mijn aansluiting prima maar zodra ik hem op de kamer van mijn zoon neerzet krijg ik geen verbinding? Ik heb een Robotics router en voorzover ik weet is dat een goeie. Ik kan zelfs geen contact met de router maken. Ipconfig geeft de goede waardes aan dus ik heb op dit moment totaal geen idee wat ik nu moet doen. Heeft iemand een suggestie?

Ger
 
Werk je met een draadloos netwerk?

Greetz : Jer:cool:en.
 
En gebruik je dezelfde kabel om je 3e pc aan te sluiten op de kamer van je zoon als beneden?

Greetz : Jer:cool:en.
 
Dat zal je probleem zijn.
Kijk eens of de volgorde van de kleuren overeenkomt aan de fiches.
Als bij het vergelijken van de fiches van de kabel die je beneden gebruikt kleur 3 en 6 gewisseld zijn, dan moet dat bij de andere kabel ook zo zijn. Zijn ze bij de eerste kabel niet gewisseld, dan mag dat bij de nieuwe kabel ook niet.
Ik weet echter niet of je een straight (niet verwisseld) of een crossed (verwisseld) nodig hebt. Dat zal je zien als je de kabel beneden bekijkt.

Greetz : Jer:cool:en.
 
Volgens mij kunnen ze toch maar op 1 manier worden aangesloten of niet? Dus als ik het goed begrijp zal ik moeten kijken of de kleuren van mijn kabel hetzelfde zitten als de kleuren op de kabel die ik heb gekocht?
Ger
 
Dat wel, maar in de fiche die je op de pc aansluit, of op de router, daar zitten meerdere draadjes in van elk een verschillende kleur. Deze bedoel ik.

Greetz : Jer:cool:en.
 
Ik heb dit probleem vroeger ook gehad.

Er zijn 2 soorten kabels : Cross en straight.
De aansluiting is dezelfde

Groetjes
 
Van router naar pc heb je dus een straight nodig.
De kleurenvolgorde in de fiches is hier aan beide kanten als volgt :
  • oranje-wit
  • oranje
  • wit-groen
  • blauw
  • blauw-wit
  • groen
  • bruin-wit
  • bruin

Greetz : Jer:cool:en.
 
Pfffffffffffff stomme beginnersfout. Wel de goede combinatie van kleuren maar de steker andersom gehouden. Hij werkt weer perfect. Bedankt voor de reacties
Ger
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan