capture kaart en tv kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
Berichten
3.416
ik heb een capturekaart en als ik een tv kaart zou bij insteken zou dat geen konflict geven met drivers

bv.wdm drivers aangezien ze allebei kunnen capturen
 
Hangt van het merk af

Sommige gebruiken de zelfde drivers.

Ik kan alleen voorstellen, probeer het.

En mischien is de capture van je TV kaart wel zo goed dat je die andere niet meer nodig hebt.

Eric.
 
capture kaart is 2jaar uit prijs was toen 390€
tv kaart is nieuw van vandaag 49 €

capturing kaart is ook mijn grafische kaart
drivers zijn wel nog niet geinstaleerd om te capturen

dus nog kan ik ze zo eigelijk allebei gebruiken
maar wanneer ik een video zou willen digitaliseren

zou ik toch beter de duurdere kaart gebruiken heeft meer opties
en zal volgens mij toch een betere kwaliteit opleveren
 
Even wat meer info

Vroeger waren capture kaarten duur. Je zegt dat hij op je VGA zit.

AllinWonder of MSI.

Wat bij capture eigenlijk belangrijker is, is of er een hardware encoder op zit. Dan zal je dus ook wat anders kunnen doen tijdens het opnemen van TV.

Zit die hardware encoder er niet op dat zal je CPU zwaar belast worden (rekenwerk) en ga je frames missen als je ook nog wat anders van hem vraagt.

Eric.
 
De kwaliteit van Capture

Is afhankelijk van hoe je het op neemt, en hoe je comprimeert.

Zonder compressie kan wel maar dan heb je iets van 20 gig voor een uur. Niet echt handzaam.

Tevens is de kaliteit afhankelijk van de ingang die je gebruikt. Composiet is nooit hoge kwaliteit, dus je gebruikt S-Video in.

En de chipjes om s-video om te zetten in een digitaal signaal zijn ook steeds beter geworden. Het lijkt er op dat Pinnacle daarom de USB variant zal laten vallen.

Eric.

P.S. als je dus captured van je camera, zou ik bij firewire blijven.
Is je bron de video recorder, maak je dan niet druk, want die haalt nooit de kwaliteit van je capture kaart.
 
Laatst bewerkt:
het is een leadtec
ze captuurt in realtime
en inderdaad beter capturen met s-video daar is de kwaliteit beter mee
het is inderdaad voor oudere video
 
Ibiza help me eens

Je kunt toch niet anders dan in realtime capturen.

Je kunt toch niet af en toe even de band stil zetten.

Zelf heb ik een dure calisto en PCTV pro van Pinnacle, maar het enige dat bij de calisto anders is, is dat hij ook S-Video uit heeft. En natuurlijk firewire. Maar die laatste heb je niet nodig voor de video recorder.

Zelfs de beeldkwaliteit van mijn DVD recorder blijft gehandhaaft al ik met PCTV capture.

Eric.
 
zover zit ik nog niet bij mij is gewoon om video van opgroeiende dochter op schijf te hebben

en wie weet experimenteer ik effe met film van tv te halen en daarna rotzoi eruit te zwieren

maar draaid maar voor een ding veel te weinig tijd:(
 
Ben de weg kwijt.

Maar als het je opgroeiende dochter is, zal je het opgenomen hebben met een camera.

Als dat een dure is met hoge beeldkwaliteit, zou ik het op firewire houden.

Heeft hij alleen s-video uit, dan maakt het denk ik niet veel uit welke je gebruikt.

Eric:thumb:
 
camera is nu aan vernieuwining toe
ik zal effe kijken wat goed is prijs kwaliteit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan