Probleem met formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdXenos

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2001
Berichten
192
Beste mensen,

Het is al een tijdje geleden dat ik jullie hulp nodig heb. Echter heb ik nu wel een probleem.

Ik heb vandaag geprobeerd om bij een vriend van mij zijn computer te formatteren. Hij had XP erop staan, maar er zaten te veel foutmeldingen op, formatteren was dus geen luxe.

Ik heb een XP cd gebruikt om de schijf te formateren, dit ging goed, athans dat dacht ik. Het formatteren was niet volledig gebeurd, de volgende directory laat hij staan c:\WINDOWS.

Omdat deze directory blijft staan geeft hij na het formatteren en het opnieuw starten van de cd, aan dat hij niet verder kan met de install., fout met laden van het juiste besturingssysteem, zegt hij. Dit komt waarschijnlijk omdat de c:\WINDOWS directory erop blijft staan, of niet?

Nu d8 ik gelijk, ik formatteer heel de schijf via MSDOS, tot mijn verbazing kwam ik er achter dat hij geen diskettedrive heeft, ik kan dus niet in MSDOS komen.

Hoe kan ik dit oplossen? Is er een andere manier om in MSDOS te komen, zodat ik via het commando format C:\ de schijf GEHEEL kan formatteren.

Hij heeft btw een Packard Bell Imedia computer, waarschijnlijk stond er een OEM versie van Win XP op, zelf heeft hij namelijk geen enkele cd hiervan, en aangezien de c:\WINDOWS directory blijft staan, of heeft dat er niks mee te maken?

Het zou geweldig zijn als iemand mij hiermee kan helpen!

Gr. en b.v.d.

Ad
 
Inderdaad dan heb je een probleem, bedankt voor je opmerking.
 
@ AdXenos

Zet in de bios je cdrom als 1° boot. Plaats winxp cd. Sluit af, en start terug. op. Nu moet je opletten, je krijgt de mogelijkheid "opstarten via cdrom" druk dan op een toets.Maar pas op, je krijgt dit maar 2sec. te zien. Daarna kan je de paritie verwijderen, terug aanmaken, en formateren, en installeren.
 
Geplaatst door BANDIT123
OOK de verborgen Partitie??

Als je een format doet, is ook die partitie verdwenen. Spijtig kan je dan de recvory cd's niet meer gebruiken. Maar vermits dat TS deze niet heeft, zie ik geen probleem. Het enige probleem is, alle drivers te kunnen downloaden., en vooral de keyb. drivers.
 
Hey Bandit,

Ik heb net ff zitten lezen, maar ik kom er niet echt aan uit. :confused:

Ik begrijp uit julie verhalen dat ik een bootcd moet maken, hiermee zou ik dan in MSDOS kunnen komen.

Maar hoe maak ik die?

Gr.

Ad
 
Geplaatst door vanzwam
@ AdXenos

Zet in de bios je cdrom als 1° boot. Plaats winxp cd. Sluit af, en start terug. op. Nu moet je opletten, je krijgt de mogelijkheid "opstarten via cdrom" druk dan op een toets.Maar pas op, je krijgt dit maar 2sec. te zien. Daarna kan je de paritie verwijderen, terug aanmaken, en formateren, en installeren.

De procedure die je hier boven beschrijft heb ik gevolgd, alleen de map c:\WINDOWS blijft erop staan. De partitie staat er ook nog steeds op.
 
Hierboven heeft @vanzwam geschreven hoe je opstart met Xp cdrom er in,doe dat.

Ga naar de site van Packerd BELL en haal daar de drivers op die bij die computer horen Je krijg daar een vlak waar je het Serie Nr in moet vullen ,doe dat.
 
Wat bandit heeft aangehaald, moet je zeker ook doen. Maar ik heb mijn twijfels over keyb. drivers. Maar je kan proberen.

Kijk Packard B(H)ell, gebruikt ook mobo's die eigelijk standaard zijn. Moest het niet lukken, kan je altijd via Everest nog wel wat te wete komen.
 
Als het een OEM was, wordt de vriend dan nu een illegaal? Of zie ik dat verkeerd?
 
Geplaatst door Elisa
Als het een OEM was, wordt de vriend dan nu een illegaal? Of zie ik dat verkeerd?

Nu je het zegt:
We helpen nu iemand die legaal was ,iligaal te maken:evil:
Is dat strafbaar??
 
Geplaatst door BANDIT123


Nu je het zegt:
We helpen nu iemand die legaal was ,iligaal te maken:evil:
Is dat strafbaar??

Nee joh, ben je gek ;) Ik ga nu slapen, morgen lees ik ff al mijn berichten door.
 
Als je een orginele oem versie hebt van winxp kun je het oude nummer waaronder die geregistreerd is gewoon invoeren tijdens de installatie dus je hebt dan een geregistreerde versie.



Als je een format doet, is ook die partitie verdwenen
Dit klopt niet verborgen partitie kun je alleen verwijderen door de schijf te partitioneren en niet formateren.
Bij het installeren van xp zijn deze partities van PB vaak niet te lezen wel met xfdisk of andere pat. proggies
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan